مهر نوشت: عضوشورای شهرتهران پیشنهاد دادکه پادگان قلعه‌مرغی تبدیل به موزه نیروی هوایی شود و گفت:نیروی هوایی همواره در زمینه دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام داد و ما نیز بایدکار بزرگتری برای ایثارگران انجام دهیم.

احمد مسجدجامعی در نهمین جلسه شورای شهر در پیشنهادی با یادآوری اینکه تهران در تمام سال ها پایگاه فعالیت های هوایی بوده است،گفت: امروز شاهدیم که پادگان قلعه‌مرغی به بوستان ولایت تبدیل شده است. با توجه به اینکه پادگان قلعه‌مرغی آشیانه‌هایی دارد که از بعد تاریخی و معماری ممتاز هستند؛ پیشنهاد می دهم در این مکان موزه نیروی هوایی افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه قلمرو عمومی شهر تهران، لازم است از امکانات کنونی شهر به نحو بهتری استفاده کنیم، افزود: پادگان قلعه‌مرغی اولین پایگاه هوایی تهران است که در سال ۱۳۰۰ ساخته شده است. همه خلبانان دوره های آموزشی را در این منطقه طی کردند و این مکان به لحاظ معماری که توسط معمار معروفی ساخته شده قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد.

مسجدجامعی با یادآوری اینکه از بعد تاریخی و معماری بسیاری از نخستین‌های تهران در پادگان قلعه‌مرغی واقع شده است، گفت: طرح احداث موزه پرواز در این مکان توسط شهید ستاری ارائه شده بود و یک بار با دکتر حناچی در این زمینه صحبت‌های لازم انجام شد. از همین رو برای ایجاد همبستگی ملی ایران در دفاع از وطن و دستاوردهای جدید تمدنی پیشنهاد می‌دهم طرح موزه پرواز را احیا کنیم تا به ظرفیت گردشگری و هویتی تهران افزوده شود.

در این زمینه ابراهیم امینی که ریاست نهمین جلسه شورای شهر را برعهده داشت، با تاکید بر حفظ میراث گرانقدر و نام خلبانان مهم حوزه نیروی هوایی خطاب به مسجدجامعی گفت: با توجه به اینکه حق نیروی هوایی و کارهایش دیده نشده و اقدام در این مسیر اراده می‌خواهد و برای اینکه شورا در جهت دفاع از فرهنگ و انقلاب و ایران گام بردارد، از آقای مسجدجامعی می‌خواهم با توجه به اینکه در این زمینه پیشکسوت هستند، اگر نیاز به طرحی هست آن را آماده و به شورا و شهرداری ارائه کنند.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    2 0
    نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه اما کلا سازمان نیروهای چهارگانه ارتش بالاخص نیروی هوایی بنحوی چیده شده که خیلی در بعد اطلاع رسانی و برجسته کردن اقدامات خطیر خود فعال نیستند که اگر جز این بود امروز باید در جای جای میهن اسلامیمان بیش از این یاد و نام سلحشوران ارتش گرامی داشته میشد.بهرحال امیدوارم این پیشنهاد مقبول نظر همگان بیفتد و تاریخ گهربار نیروی هوایی الهی ایران بیش از پیش به سمع و نظر همگان برسد