مهر نوشت:معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رویکرد اولویت‌دار ستاد کل نیروهای مسلح، تقویت هرچه بیشتر مرز و مرزبانی است و در راستای تحقق این مهم مصوبات خوبی تهیه شده است.

سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه جمع‌بندی نظارت و ارزیابی از وضعیت مرزی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، با اشاره به فرمایشات گهربار امام سجاد (ع) در خصوص مرز و مرزبانی، اظهار داشت: دعای امام زین العابدین (ع) برای مرزبانان نشان از اهمیت این موضوع در دفاع از کیان حریم اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح بر حسب وظیفه و نیز تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه‌ای به مرزبانی دارد، افزود: الحمدلله شرایط مرزبانی نسبت به گذشته بهتر شده، البته رویکرد ستاد کل نیروهای مسلح، تقویت هرچه بیشتر مرز و مرزبانی است و در راستای تقویت این حوزه، تدابیر و مصوبات خوبی تهیه شده است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر توجه و رسیدگی به وضعیت کارکنان مرزبانی و خانواده‌های آنان، گفت: بایستی به تقویت مباحث معنوی و ارزشی در بین کارکنان و خانواده‌های آنان نیز توجه ویژه شود زیرا پرداختن به مسائل ارزشی در روحیه کارکنان خیلی موثر است.

در این جلسه سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا و سردار «حسین ساجدی نیا» معاون عملیات نیروی انتظامی نیز حضور داشتند.

 

سخنان ترامپ اعتراف به ظهور قدرت مهار ناپدیر ایران بود

همچنین تسنیم نوشت: آیین تکریم و معارفه فرماندهی حفاظت سپاه با حضور سردار سرتیپ پاسدارحسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری و مدیران سازمان های مختلف فرودگاهی برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه عاشورا به ما نشان داد که کم بودن سپاهیان و حتی به اسارت رفتن خانواده هیچ‌کدام دلیلی برای غلاف کردن شمشیر جهاد نیست، اظهار داشت: لباس سبزی که امروز بر تن داریم ،عهد و پیمانی است که با شهیدان کربلا بسته ایم و زیباترین آرمان ما قطعه قطعه شدن در راه خدا است.

وی افزود: واقعه عظیم عاشورا به ما نشان داد که اسلام آنقدر بزرگ و ارزشمند است که فداشدن امام به عنوان زیباترین مخلوق هستی موضوعی امکان‌پذیر است و باید چنین شود تا اسلام بماند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جلوه‌هایی از عاشورا و تصویر آن حماسه زیبا و با شکوه را در دوران دفاع مقدس‌ مشاهده کردیم، گفت: اگر چنین تکیه‌گاه معنوی نبود، بدون شک ما یارای چنین دفاع شکوهمندی در برابردشمن رانداشتیم؛ غلبه بر دشمنانی نه به نیروی سلاح ممکن بود و نه با کثرت نفرات؛ بلکه تنها ایمان، باور و اعتقاد بود که این شکوه وعظمت را برای ایران و اسلام خلق کرد.

سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه امروز اسلام به یک ضلع از اضلاع هندسه قدرت جهان تبدیل شده است، گفت: نظام اسلامی ما امروز به اولویت اول جهانی تبدیل شده است، اینکه رئیس جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد منفعلانه از قدرت نظام ما سخن گفت،نه تنها ادبیات او تهدیدآمیز نبود، بلکه اعتراف عاجزانه‌ای به ظهور یک قدرت مهارناپذیر بود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که تمام منطقه درگیر بحران و ناامنی هستند، ایران اسلامی با صلابت و مقتدر، در امنیت و آرامش به سر می برد، تصریح کرد: در کشور ما یک قوه مرکزی نیرومند وجود دارد که می‌تواند دستگاه محاسبات مادی دشمنان را برآورد کرده، نیات و رفتار آنها را تشخیص دهد و فن و هنر صحیح بکار بردن ظرفیت‌های موجود و متصل کردن آنها به آرمان‌ها را به خوبی انجام دهد و آن" ولی‌فقیه" است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به ماموریت مهم و رسالت خطیر فرماندهی حفاظت سپاه در حفاظت از اشخاص، اماکن حیاتی و حساس کشور وتامین امنیت هوایی ، با تاکید بر اینکه پاسداران، امانتداران آبرو و حیثیت انسان‌ها هستند، تصریح کرد: مسئولان ؛ از سرمایه‌های نظام و انقلاب‌اند و امنیت هوانوردی نیز بخش مهمی از اعتبار به شمار می‌رود، باید با جدیت از این دو رکن مهم امنیت حفاظت کنیم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711363

برچسب‌ها