۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان رسیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از 10 لغایت 15 آذر ماه همزمان با هفته وحدت با همکاری دستگاه های اجرایی و دولتی در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ فاضل عبادی، که در ستاد استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: از میان 430 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 33 اثر در بخش ملی و پنج اثر در بخش بین الملل انتخاب و به نمایش در می آید که این تعداد به نسبت سال گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 45 نمایش در هشت بخش خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، دانش آموزی، نمایش نامه خوان، کارگاه ها و نشست های تخصصی و بین الملل برگزار خواهد شد.

عبادی اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال در 8 سالن اصلی مرکز استان و در سایر شهرستان ها نیز به صورت بخش ویژه به اجرا در می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: همدان به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان، در سال های گذشته اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در این حوزه کرده است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های برنامه های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در استان همدان، برگزاری جشنواره تئاتر با هدف آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده فرزندان ایران اسلامی است.

عبادی با اعلام اینکه در سال گذشته 135 هزار نفر مخاطب از نمایش ها منتخب در سالن های استان دیدن کردند، گفت: با افزایش سالن های نمایش در استان، امیدواریم تعداد بازدیدکنندگان به نسبت سال 95 افزایش قابل توجه ای داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =