۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

ایسنا نوشت: یک جراح ارتوپد گفت: عمل جراحی ارتوپدی به منظور افزایش قد عوارض بسیار زیادی دارد، به همین دلیل چنین جراحی توصیه نمی‌شود.

علیرضا یزدانی افزود: افراد بسیاری از اندازه قد خود ناراضی هستند و برای افزایش قد خود به روش‌های مختلفی مانند استفاده از انواع قرص‌های افزایش قد یا کفش‌های مخصوص متوسل می‌شوند و زمانی که پاسخ مناسب را دریافت نمی‌کنند حتی ممکن است به دنبال عمل جراحی به منظور افزیش قد خود باشند.

وی افزود: واقعیت این است که بعد از بسته شدن صفحه رشد که چند سالی بعد از بلوغ جسمی اتفاق می‌افتد، دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد. روش‌هایی مانند مصرف انواع دارو، کفش‌های مخصوص و دیگر مواردی که در تبلیغات ماهواره‌ای می‌بینید کاملا ریشه غیرعلمی دارد.

یزدانی ادامه داد: در واقع جراحی منجر به افزایش قد در مواردی مانند عدم یکسان بودن طول اندام ضرورت دارد. چنانچه در بخش اندام تحتانی، یک طرف از طرف مقابل کوتاهتر باشد، صدمات آتی در تمام مفاصل، اندام‌های تحتانی و ستون فقرات ایجاد خواهد شد. به منظور پیشگیری از این صدمات، چنانچه اختلاف طول دو طرف اندام کم باشد از کفی مخصوص و اگر اختلاف زیاد باشد از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد زیادی هستند که به منظور افزایش قد و تغییر ظاهری خود به دنبال چنین جراحی هستند و بندرت برخی از پزشکان این عمل را برای متقاضیان انجام می‌دهند. تکنیک و وسایل استفاده شده در این عمل پیچیده نیست اما عوارض این جراحی بسیار زیاد است و به همین دلیل به منظور افزایش قد ظاهری، جراحی ارتوپدی توصیه نمی‌شود.

این جراح ارتوپد در خصوص تکنیک افزایش قد اظهار کرد: در این عمل استخوان مربوطه شکسته می‌شود و وسیله‌ای داخل حفره استخوانی کار گذاشته می‌شود. این وسیله به تدریج افزایش طول پیدا می‌کند و استخوان را همراه با خود رشد می‌دهد و بعد از مدتی این فرایند متوقف می‌شود. گاهی اوقات از پیوند استخوانی نیز برای این جراحی استفاده می‌شود و در همین راستا می‌توان به میزان‌ متنوعی طول اندام تحتانی را زیادتر کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین عوارض این عمل جراحی، عدم جوش خوردن استخوان، جوش خوردن معیوب و عفونت بافت استخوانی است. به همین دلیل از نظر اصول علمی جراحی به منظور اصلاح قد به لحاظ زیبایی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود همچنین بعد از بسته شدن صفحه رشد استفاده از انواع قرص و کفش‌های مخصوص به منظور افزایش قد فایده‌ای ندارد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =