ایسنا نوشت: وزیرآموزش و پرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از 10 روز آینده حرکت اتوبوس های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکان پذیر باشد، و این کد به منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحائی درحاشیه بازدید از سامانه کنترل اردوهای دانش آموزی، با تقدیر از تلاش های معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی درخصوص راه اندازی مرکزکنترل اردوهای دانش آموزی در کمتر از یک هفته، اظهارکرد: راه اندازی چنین مرکزی در این زمان کم تنها از طریق کار جهادی ممکن است که این موضوع انجام شد.

وی افزود: امنیت و سلامت سفرهای دانش آموزی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله‌ای است که در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار داد و تلاش می کنیم درگام بعدی سامانه کنترل سفرهای دانش آموزی را در مراکز استان ها ایجاد و کلیه سفرهای درون استانی را نیز رصد کند .

بطحایی نظارت مستمر برعملکرد سامانه کنترل اردوها را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: از آنجا که سلامت و امنیت دانش آموزان همواره در اولویت قرار دارد کارشناسان و مسئولین مرتبط از اعمال هرگونه سلیقه و خلاقیت در سامانه کنترل آنلاین سفرهای اردویی باید خودداری کنند و هرنوع تغییر در روند اجرایی سامانه تنها باید از طریق دستورالعمل های بالادستی صورت گیرد .

وزیرآموزش و پرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از 10 روز آینده حرکت اتوبوس های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکان پذیر باشد، و این کد به منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود .

وی ادامه داد: در فرآیند فعالیت این مرکز جای هیچ گونه اشتباهی نخواهد بود و اولین اشتباه به منزله آخرین اشتباه مسئول مربوطه تلقی می شود، زیرا با جان دانش آموزان سرو کار داریم .

بطحایی گفت: مسئولین ذی ربط، سامانه کنترل سفرهای دانش آموزی را بررسی تا اگر نیازمند اصلاح و تغییر هست از طریق اداری اقدام لازمه صورت گیرد و برای نهادینه کردن این سامانه زیر ساخت های مورد نیاز را نیز فراهم شود .

وی اظهار کرد: مسئولین مربوطه باید با تمام جدیت فعالیت های مرکز کنترل را پیگیری کنند و با هرگونه کوتاهی و قصور در استان ها برخورد کنند تا سلامت دانش آموزان در اردوها به طور کامل تضمین شود .

بطحایی از رصد حرکت 2000 اتوبوس حامل دانش آموزان اردویی طی 45 روز گذشته توسط این مرکز خبر داد و افزود: تقویت این مرکز هزینه ها را کاهش و امنیت و سلامت اردوها را افزایش می دهد بنابراین اطلاع رسانی دقیق از فعالیت های سامانه برای جامعه ضروری است.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    0 0
    اصلا چه معنی میده وسط درس و مدرسه اردوی دانش آموزی برگزار می کنن ؟ حالا نه اینکه خیلیم درس می خونن وسط سال تحصیلی برگزاری اردو واقعا کار بیخودیه .