ایسنا نوشت: شهردار پیشین تهران در خصوص پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران، گفت: هیچ وقت منکر اشکال و تخلفات در شهرداری تهران نیستم و من و همکارانم آمادگی داریم که به آنها رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در نشست "نو اصولگرایی در نگاه جریان دانشجویی" که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه برگزار شد، در خصوص پرونده املاک نجومی در شهرداری تهران، اظهار کرد: اولین باری که درباره املاک بحثی مطرح شد فی‌نفسه سیاسی بود. در عین حال اولین کسی که از قوه قضاییه و دادستان کل درخواست رسیدگی عاجل به آن را داشت خود من بودم و مثل خیلی‌ها خط قرمزی نداشتم و نگفتم که این قوم من و برادر من است و گفتم که رسیدگی کنید.

وی افزود: تا همین لحظه نیز پیگیر آن بودم در حالی که ابتدا گفته شد 2400 میلیارد فساد مالی صورت گرفته اما امروز بعد از رسیدگی‌ و حسابرسی‌ها در قوه قضاییه و مجلس در آخرین گزارش آمده که این رقم کمتر از شش میلیارد تومان است و این همان جوسازی است که نمی‌گذارند کار به درستی پیش برود و همین خطر جدی در انحراف افکار عمومی است.

قالیباف تاکید کرد: من هیچ وقت منکر اشکال و تخلفات در شهرداری تهران نشدم و من و همکارانم آمادگی داریم به آنها رسیدگی شود.

وی همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان که به عدم جوانگرایی در استخدام شهرداری تهران انتقاد کرد، گفت: می‌توانید به سایت شهرداری مراجعه کنید و ببینید روزی که ما شهرداری را تحویل گرفتیم چند درصد کارکنان دیپلم بودند و امروز چند درصد لیسانس و فوق لیسانس هستند. همه افراد تحصیلکرده در آن زمان کمتر از 25 درصد بودند اما امروز بالغ بر 60 درصد هستند، در عین حال در همه استخدام‌ها با رعایت ضوابط و مقررات جوانگرایی صورت گرفته است.

قالیباف گفت: بنده در هر کجا مسئول بودم فارغ از گرایش سیاسی و در چارچوب نظام افراد را جذب کردم حتی در حدود پنج معاونت از اصلاح‌طلبان به کار گرفتم اما اصلاح‌طلبان حتی به هم‌کیشان خود رحم نکردند و آنها را به جرم همکاری با من بیرون انداختند.

شهردار پیشین تهران در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر ناایمن بودن خط هفت مترو و تعطیلی آن، گفت: در 25 سال ساخت مترو، 65 کیلومتر مترو تحویل داده شد اما امروز شهرداری تهران آن را به حدود 200 کیلومتر رساند و باید بگویم که تعطیلی خط هفت مترو نیز کار سیاسی است در حالیکه خط شش همین چند روز گذشته از بعد کیفیت جایزه جهانی دریافت کرد.

وی با اشاره به دوران حضور خود در نیروی انتظامی، اظهار کرد: همه ما باید در حوزه عملکرد خود پاسخگو باشیم چه در دورانی که مسئولیت داریم و چه بعد از آن، اکنون نیز من هیچ حرفی نمی‌زنم و فقط یک آدرس می‌دهم، بهتر است سیاسیون تاریخچه سایت‌های جریان خود را وقتی که من در نیروی انتظامی بودم ببینند و یادشان بیاید که درباره عملکرد من چه می‌گفتند و بعد که شرایط برایشان سخت آمد چه گفتند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =