وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران به اظهارات سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال اظهارات نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد  علیه جمهوری اسلامی ایران، مقامات آمریکایی و جهانی به ادعای کذب او واکنش نشان دادند. در همین حال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران نسبت به اظهارات هیلی واکنش نشان داد و گفت آمریکا در فکر یک ائتلاف دیپلماتیک علیه ایران است نه ائتلافی نظامی!

وی در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت که ضرورتی برای تغییر در موضع دفاعی آمریکا علیه ایران و تشدید آن دیده نمی‌شود.
متیس مدعی شد هرجا در خاورمیانه مشکلی وجود دارد، ایران را پیدا خواهید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ضرورتی برای پاسخ نظامی به شواهد تازه ارائه‌شده احساس می‌شود گفت: «نه، ضرورتی برای پاسخ نظامی وجود ندارد. به همین دلیل هست که هیلی در آنجا بود، نه هیچ‌کدام از ژنرال‌های ما.»

جیمز متیس در ادامه گفت: «این تلاشی دیپلماتیک برای افشای مقاصد ایران برای دنیا است.»

به گزارش ایرنا، وی در بخش دیگری از اظهاراتش از ایران بابت حمایت از دولت سوریه و حزب‌الله لبنان انتقاد کرد.

با اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران، مقامات مختلف کاخ سفید می کوشند تا از هر فضایی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و همسو با هم پیمانان منطقه ای خود، ایران را تحت فشار قرار دهند.

روز پنجشنبه نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با حضور در وزارت دفاع آمریکا، از لاشه راکتی رونمایی کرد که مدعی بود آثار ایرانی بر روی آن وجود دارد و حوثی ها از آن علیه ریاض استفاده کرده اند.

همزمان با این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا هم دو طرح علیه ایران به تصویب رساند تا در یکی از آن ها اعتماد عمومی نسبت به مقامات عالی جمهوری اسلامی کاهش یابد و در دیگری راه معامله هواپیمایی بوئینگ با ایران را مسدود یا مختل کنند.

رئیس پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا انتقال سفارت آمریکا به قدس موجب به خطر افتادن نیروها و شهروندان آمریکایی در خاورمیانه نمی شود؟ هم اظهار کرد تا این زمان ثابت نشده است.

دونالد ترامپ هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که به موجب آن وزارت خارجه آمریکا باید شرایط انتقال سفارت این کشور در سرزمین های اشغالی به قدس را فراهم کند.

به موجب این فرمان و سخنرانی پیش از آن، رئیس جمهوری آمریکا، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کرد. این اقدام از سوی کشورهای مسلمان و اروپایی با مخالفت روبرو شد.

در نشست شورای امنیت که با درخواست فلسطین و هشت عضو دیگر آن هم برگزار شده بود، تنها نیکی هیلی سفیر آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی از این تصمیم حمایت کردند و 14 عضو شورای امنیت به اضافه اردن ضمن انتقاد از این تصمیم، خواستار تجدید نظر درباره آن شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =