تسنیم نوشت:معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ هزار نفر در کشور منتظر پیوند عضو هستند و این در حالی است که سالانه بین ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور داریم که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط اهدا عضو را دارند.

علیرضا رئیسی شامگاه یکشنبه در همایش "نفس" با حضور اهدا کنندگان و دریافت کنندگان اعضا در برازجان با اشاره به اینکه استان بوشهر در اهدا عضو بیماران مرگ مغزی در کشور جایگاه خوبی دارد اظهار داشت: امسال 20 اهدا عضو در استان بوشهر انجام شده است و دشتستان در بین شهرستان‌های این استان بیشترین اهدا عضو را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سالانه بین 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور داریم گفت: از این تعداد 3 هزار و 500 نفر شرایط اهدا عضو را دارند.

رئیسی با بیان اینکه 25 هزار نفر در کشور منتظر پیوند عضو هستند بیان کرد: در کشور هر 3 تا 4 ساعت یک نفر به سبب نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد که در مجموع در سال 3 هزار و 500 نفر از بین می‌روند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر توسعه اهدا اعضا بیماران مرگ مغزی تصریح کرد: با قابلیت اهدا عضو 3 هزار و 500 نفر در کشور، اگر این اتفاق رخ می‌داد حتی یک نفر در کشور بر اثر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست نمی‌داد.

رئیسی با بیان اینکه هم اکنون سالانه 700 پیوند کبد در ایران انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تنها 600 مورد آن در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود این در حالی است که بالاترین آمار در بزرگترین بیمارستان کالیفرنیا 450 مورد در سال است.

وی تصریح کرد: قند خون و فشار خون دو عامل اصلی برای از کار افتادگی کلیه‌ها در استان بوشهر است و مهمترین دلیل پیوند کبد در استان نیز کم تحرکی و ایجاد کبد چرب است که باعث از کار افتادن کبد می‌شود.

در این همایش از خانواده 35 اهدا کننده عضو در استان بوشهر تجلیل شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =