۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

ایرنا نوشت: شبکه خبری 'سی ان ان عربی' روز یکشنبه گزارش داد: موسسه الازهر مصر از دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا خواست تا از اظهارت توهین آمیز خود در مورد برخی کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین عذرخواهی کند.

سی ان ان افزود: الازهر مصر با بیان این که اظهارات ترامپ با اصل همزیستی، تسامح در تضاد است، تاکید کرد : این اظهارات کینه توزانه از سوی رئیس جمهور یک کشور متمدن شایسته نیست و آن چه را که آمریکا به عنوان ملتی متشکل از مهاجران به آن افتخار می کرد نفی و نقش میلیون ها مهاجر افریقایی در پیشرفت این کشور را با وجود خشونت ها و تبعیض ها نادیده می گیرد.

این موسسه مصری همچنین افزود: رنج های محرومان و مستضعفان نباید ابزاری برای تمسخر و توهین باشد بلکه باید دست کمک و یاری به سوی آنها دراز کرد، زیرا ارزش های انسانی و مذاهب آسمانی به گفت و گو ، همزیستی و احترام به یکدیگر تشویق می کنند.
الازهر خواستار عذرخواهی دولت آمریکا از این اشتباه بزرگ در حق ملت هایی شد که جنگ های ساختگی غرب آنها را به این حال و روز انداخته است.

ترامپ پنجشنبه گذشته در جلسه ای با حضور نمایندگان جمهوری‏خواه و دموکرات کنگره در اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند، گفت: چرا این مردم از کشورهایی که چاه کثافت هستند را به اینجا راه می دهیم.
الازهر همچنین بار دیگر از ترامپ خواست تا در خصوص تصمیم ظالمانه خود در مورد شهر قدس و مردم فلسطین بازنگری کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =