قاچاقچیان آثار تاریخی با  کلنگ به جان قلعه تاریخی فارس افتاده اند!

«خبرجنوب» نوشت: کارشناس و سرپرست تیم کاوش درمنطقه تل قلعه سیف آباد کازرون گفت: با پایان مرحله دوم کاوش در این منطقه تاریخی به اسناد و آثاری دست پیدا کردیم که نشان میدهد این منطقه در استان بیشاپور محل اداری و تجارت دوره ساسانی در جنوب کشور بوده است.

پارسا قاسمی افزود: اشیایی از جمله خمره و کوزه های سفالی، هاون و اجاق های پخت و پز و همچنین نوع معماری بیانگر این موضوع است.
وی گفت: در این منطقه که وسعت آن 160 هکتار است به دلیل عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز تنها در دو فصل یک در صد کاوش انجام شده است.
سرپرست تیم کاوش در منطقه تل قلعه سیف آباد کازرون گفت: اگر متولیان مربوطه بخواهند مراحل بعدی کاوش ادامه پیدا کند باید اعتبارات بلند مدت در نظر گرفته شود.
قاسمی بیان کرد: چون افراد سودجو و قاچاقچی هرروز کلنگ به دست در این منطقه اقدام به حفاری و تخریب آثار می کنند ضرورت دارد که در حد امکان از این منطقه با ارزش و تاریخی
حفاظت شود.
وی افزود: در این مرحله اعتباری که به ما اختصاص دادند 65 میلیون تومان است که هنوز هم پرداخت نشده است.
فرماندار کازرون در بازدید از این منطقه تاریخی گفت: با توجه به اهمیت تاریخی بودن این منطقه ابتدا ما تلاش می کنیم تا سند این ملک را که در مالکیت منابع طبیعی است به میراث فرهنگی انتقال دهیم.
سید کمال علوی گفت: برای حفاظت از این سایت تاریخی میراث فرهنگی باید با توجه به اهمیت این منطقه نسبت به محصور کردن آن اقدام کند.
وی در زمینه اعتبارات گفت: تلاش می کنیم که اهمیت این منطقه را در بحث گردشگری به سازمان میراث فرهنگی منتقل و اعتبارات برای ادامه کاوش دریافت کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =