مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: ۵.۵ میلیارد تومان کمک غیر نقدی توسط مردم استان مرکزی به زلزله زدگان غرب کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد محمدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: این جمعیت علاوه بر این، ۳۵ محموله اقلام امدادی و زیستی مورد نیاز زلزله زدگان را از انبارهای امدادی استان مرکزی به مناطق غرب کشور ارسال کرده و هماهنگی لازم برای ارسال ۱۴ محموله دیگر نیز در دست اقدام است.
وی بیان کرد: با گذشت بیش از ۲ هفته از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کشور، هنوز حجم کمک های مردمی رو به افزایش است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: ارزش کمک های غیر نقدی مردم این استان به زلزله زدگان غرب کشور ۵۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
محمدی گفت: مردم استان مرکزی هفت میلیارد ریال نیز کمک نقدی از طریق پایگاه ها، شعب و حساب ۹۹۹۹۹ به مردم زلزله زده کمک کرده اند.
وی اظهار کرد: تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور در این استان به دلیل استقبال بالای مردم از ۳۵ پایگاه به ۴۹ پایگاه افزایش یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: بیشترین کمک های نقدی جمع آوری شده به مردم زلزله زده غرب کشور در این استان مربوط به شهرستان های اراک، ساوه و شازند است.
محمدی بیان کرد: مردم استان مرکزی ۱۵ کانکس نیز برای اسکان موقت زلزله زدگان غرب کشور به جمعیت هلال احمر این استان تحویل داده اند که این کانکس ها به مناطق غرب کشور ارسال شده است.
وی گفت: استان مرکزی جزو نخستین استان هایی بود که در کوتاه ترین زمان ممکن پس از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور حاضر شد و ۶۰ نفر از نیروهای متخصص جمعیت هلال احمر در این مناطق مستقر شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: این استان در بخش امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور نیز خوب درخشید و از این آزمون سربلند بیرون آمد.
محمدی تصریح کرد: بزرگترین تنگنای استان مرکزی در راستای کمک به زلزله زدگان غرب کشور، نبود انبار جامع برای تفکیک اقلام امدادی بود.
وی گفت: ۲ انبار جامع یک هزار و ۲۰۰ متری این جمعیت در استان در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آنها ۸۰ درصد است و پیش بینی شده یکی از این انبارها به زودی به بهره برداری برسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: اصحاب رسانه این استان می توانند آثار خود را در راستای زلزله غرب کشور را تا پایان آذرماه جاری برای شرکت در جشنواره خبرنگاران بحران به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
محمدی بیان کرد: این آثار باید در زمینه های خبر، گزارش، یادداشت و سرمقاله، عکس، مصاحبه و تیتر باشد.
وی گفت: پیش بینی شده این جشنواره پنجم دی ماه همزمان با سالروز زلزله بم در استان مرکزی برگزار شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =