شهردار تهران گفت: بعد از انتخابات شورای شهر و قطعی بودن تغییر در مدیریت، تا استقرار شورای جدید چهار ماه کار شهرداری سست شده بود.

به گزارش خبرگزارخبرآنلاین؛ محمدعلی نجفی دربرنامه زنده تهران بیست گفت: اینکه شورای شهر منتخب ازخرداد ماه به صورت غیررسمی کار خود را آغاز کرد، کار بسیار هوشمندانه‌ای بود و به من نیز بسیار کمک کرد.

او گفت: تدوین برنامه سوم دولت بر عهده من بود و حالا تدوین برنامه سوم شهرداری هم بر عهده من است و این را به فال نیک می‌گیرم.

شهردار تهران گفت: طرح تفصیلی متاسفانه خوب اجرا نشده است. تهران بیش از حد تعیین شده در طرح تفصیلی مراکز تجاری دارد و شاهد پاساژهای خالی و بدون مشتری هستیم.

او گفت: اداره شهر با تراکم فروشی ممکن نیست. تهران علی رغم اینکه همه می‌گویند مشکلات دارد و با چالش های جدی مواجه است ظرفیت های زیادی هم دارد و واقعا تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

نجفی گفت: متاسفانه درآمدهای تهران از مالیات ارزش بر افزوده دو هزار میلیارد تومان کاهش یافته است و امیدواریم با مصوبه مجلس این کمبود جبران شود.

او گفت: بدون مشارکت مردم، قوی‌ترین شهردار و بزرگ‌ترین تشکیلات شهرداری نمی‌تواند شهر تهران را به شهری برای زندگی شهر انسان محور و شهری که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد تبدیل کند.

شهرداری تهران گفت: مهم ترین برنامه ما این است که مشارکت واقعی مردم در اداره شهر محقق شود در این صورت مشکلات و چالش‌ها برطرف خواهد شد. به شهروندان عرض می‌کنم شهرداری را از آن خودشان بدانند.

او گفت: مهم‌ترین برنامه ما توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه توسعه خطوط ریلی است.باید دو هزار واگن جدید خریدارشود. امیدواریم با توسعه حمل و نقل ریلی، تحولی در تهران انجام دهیم.

به گفته نجفی، بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های تهران بالای ده سال عمر دارند که بر خلاف قانون است.

او در ادامه گفت: خوشبختانه بخشی از مطالبات شهرداری در بودجه دولت دیده شده است. در هیات دولت من به عنوان نماینده همه شهرها و کلانشهرها از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنم. در برخی خواسته‌هایمان مثلا قانون ارزش بر افزوده در دولت زورمان نرسید و امیدواریم در مجلس بشود این را جبران کرد.

شهردار تهران گفت: ایران را با تهران می‌شناسند، همانطور که فرانسه را با پاریس می‌شناسند، اگر تهران خوب، زیبا و پرنشاط باشد هر کسی وارد تهران شود احساس می‌کند همه ایران اینطور است. تهران الگو برای همه کشور است چه کارهای خوب و چه کارهای بد در تهران برای شهرهای کشور الگو می‌شود.

نجفی درباره انتخاب مدیران شهری گفت: در انتخاب مدیران تلاش کردم حداکثر شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهم، از هشت معاون من، شش نفر دکترای تخصصی مربوط را دارد. شهرداری 850 مدیر دارد به اضافه بیش از هزار مدیر در سطوح پائین‌تر، از صد مدیر انتخاب شده 30 درصد جوان هستند، 20 درصد دارای دکترا هستند و هشت درصد از بانوان که البته در این بخش ضعف داریم. به جای اینکه اصرار کنیم روی تعداد زن و جوان، باید سیستمی را تعبیه کنیم که زنان و جوانان رشد کنند.

به گفته نجفی، در آینده مدیران جوان در شهرداری بیشتر خواهند شد:  من خودم 29 ساله بودم که در ابتدای انقلاب وزیر شدم. جوانی که شایستگی دارد باید انتخاب شود اما به صرف جوان بودن نباید انتخاب کرد، باید شایستگی و توانایی مدیریت در آن بخش را داشته باشد.

او همچنین درباره توسعه مترو گفت: دو هزار و پانصد میلیارد تومان از بودجه شهرداری را به مترو اختصاص دادیم و امیدواریم دولت هم همین قدر به مترو اختصاص دهد و دو هزار و پانصد میلیارد تومان هم از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد و انشالله موجب تحول خواهد شد.

شهردار تهران گفت: امیدوار هستیم تا پایان امسال خط هفت مترو را راه‌اندازی کنیم، هر چند دوستان می‌گویند تا آخر اردیبهشت، اما فشار می‌آوریم تا آخر سال مجددا راه‌اندازی شود.

او در ادامه گفت: اگر بخواهیم تهران شهر انسان محور استفاده از ابزار فرهنگ و هنر بسیار بسیار مهم است. خوشحالم که بخش عمده‌ای از وقتم را در این مدت صرف نشست و برخاست با اهالی فرهنگ و هنر کردم. یکی از مهم‌ترین مسائل این است که روابط بین انسان‌ها و المان‌های شهری، موضوع اخلاق را هم لحاظ کنیم.

نجفی در پایان گفت: آقای صالحی‌امیری نمی‌توانند همزمان در کمیته ملی المپیک مسئولیت بگیرند چون طبق اعلام دکتر انصاری معاون رئیس‌جمهور، این مسئولیت شغل محسوب می‌شود و ایشان هم ماندن در شهرداری را ترجیح می‌دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =