ایرنا نوشت: «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که تا زمان حل اختلاف بین قطر و برخی کشورهای عربی، مانع فروش سلاح به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.

به گزارش تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر، وی در نامه ای به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: پیش از آنکه مجوز فروش تجهیزات نظامی خطرناک بیشتری را به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) صادر کنیم، ابتدا باید به درک بهتری از مسیر حل اختلاف پیش آمده و یکپارچه شدن دوباره این شورا برسیم.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ابتدای ماه جاری میلادی با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

گفته می‌شود عربستان و متحدانش فهرستی از خواسته‌های خود را برای برقراری روابط مجدد با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کرده‌اند.
بر اساس اعلام رسانه‌ها، تعطیلی شبکه خبری الجزیره و قطع روابط دیپلماتیک با ایران از جمله شرط‌‌های اعلام شده عربستان و متحدانش برای بهبود روابط با دوحه است.

سخنگوی کاخ سفید پیشتر، اختلاف پیش آمده بین قطر و کشورهای یاد شده را «مسئله خانوادگی» خوانده و بر لزوم حل آن در چارچوب دیپلماتیک تاکید کرده بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =