شهرداری باید در حوزه فرهنگی عملکرد گسترده‌تری داشته باشد

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری اردبیل باید در حوزه فرهنگی عملکرد گسترده‌تری داشته باشد که ساخت قرائت‌خانه از اقدامات مهم فرهنگی به شمار می‌رود و باید در اولویت فرهنگی شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علیرضا پوستی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: احداث قرائت‌خانه در سطح شهر اردبیل امری مهم و ضروری بوده که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در اردبیل باشد و شاهد نتایج مثبت و موثر این امر در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در حوزه فرهنگی عملکرد گسترده‌تری داشته باشد، گفت: ساخت قرائت‌خانه از اقدامات مهم فرهنگی به شمار می‌رود که باید در اولویت فرهنگی شهرداری قرار گیرد و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های لازم و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه گام‌های اساسی بردارد.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم شهر اردبیل بیان کرد: شورای اسلامی شهر اردبیل نیز آماده هرگونه همکاری با کتابخانه‌های عمومی در زمینه ساخت و احداث کتابخانه در مناطق محروم است.

پوستی پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری را وظیفه قانونی شهرداری دانست و تصریح کرد: شهرداری اردبیل نیز باید ضمن تمکین به قانون، در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی، جدی‌تر عمل کند چرا که این سهم نقش مهمی در اجرای پروژه‌های کتابخانه‌ای ایفا خواهد کرد.

وی دعوت از مدیران کتابخانه‌های عمومی برای حضور در جلسات کمیسیون فرهنگی شورا را از برنامه‌های شورای اسلامی شهر اردبیل برشمرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل از پیشنهادات مدیران کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین شهروندان استقبال می‌کند.

رئیس شورای شهر اردبیل از توسعه تعاملات و همکاری‌های شورای شهر اردبیل با کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه فرهنگی شهر اردبیل خبر داد و افزود:‌ تلاش و جدیت بر این است تا با توسعه این مشارکت‌ها زمینه‌ساز توسعه فضای کتابخانه‌ای و مطالعه در اردبیل باشیم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =