ایرنا نوشت: «هلگا اشمید» دیپلمات آلمانی و دبیر کل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS)در توئیتی توافق هسته ای ایران را موثر خواند و آن را دلیل تداوم حمایت اتحادیه اروپا از این توافق عنوان کرد.

 اشمید که خود از مذاکره کنندگان گروه 5+1 در مذاکرات هسته ای با ایران بوده است، در توئیتی نوشت: پیامی روشن؛ توافق هسته ای ایران موثر بوده و انتظارات را تامین کرده است، به همین دلیل است که اتحادیه اروپا به حمایت، حفظ و حراست از آن ادامه خواهد داد.

اشمید در توئیت دیگری با انتشار عکسی به همایش منع گسترش سلاح های هسته ای در مسکو درباره توافق هسته ای ایران با مشارکت، روسیه، ایران، آمریکا، مذاکره کنندگان توافق از اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده است.

به گزارش ایرنا، اشمید معاون «فدریکا موگرین» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در این نشست گفت: مدافع حفظ برجام هستیم؛ ایران مطابق تعهدات خود در برجام عمل کرده است، بنابراین این توافق باید حفظ شود.

این نشست با حضور «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و «مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو برگزار شده است.

پایداری توافق ها در چارچوب برجام و نقش تلاش های دیپلماتیک چندجانبه برای حل و فصل بحران هسته ای در شبه جزیره کره در دستور کار نشست دو روزه مسکو است و «آنتون خلوپکوف» رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه و مدیر شورای علمی شورای امنیت این کشور ریاست آن را برعهده دارد.

شرکت کنندگان در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو که با حضور نمایندگانی از 40 کشور برگزار شد، بر حمایت از برجام تاکید کرده و نماینده اتحادیه اروپا حفظ این پیمان را ضروری خواند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =