ایرنا نوشت: متروپلیتین پلیس لندن صبح جمعه انفجار در ایستگاه مترو 'پارسونز گرین' واقع در غرب لندن که منجر به زخمی شدن شماری از مردم شده است را تروریستی خواند.

'مارک رولی' فرمانده واحد ضدتروریسم متروپلیتین پلیس در گفت وگو با خبرنگاران گفت که نیروهای پلیس ساعت 8:20 به محل حادثه رسیده و مشغول تحقیق در این رابطه هستند.

وی افزود که بر اساس تحقیقات پلیس، این حادثه بر اثر منفجر شدن یک بسته انفجاری دست ساز صورت گرفته و در پی آن 18 تن مجروح و دچار سوختگی شده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، فرد مهاجم از بمب ساعتی استفاده کرده و پیش از انفجار محل حادثه را ترک کرده است.
کارشناسان پلیس می گویند اگر بمب به طور کامل عمل کرده بود، ده ها تن کشته می شدند.

مسافران این ایستگاه مترو در جنوب غربی لندن گفته‌اند که ابتدا صدای انفجاری را شنیدند، بعد شعله‌های آتش را دیدند و دود واگن مترو را پر کرد.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی برای بررسی این حادثه نشست اضطراری برگزار کرد.

وی همچنین صبح امروز با انتشار پیامی در صفحه توئیتری اش، با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده بود.

صادق خان، شهردار لندن نیز در گفت وگو با اسکای نیوز گفت: حادثه تروریستی صبح امروز از سوی افرادی بزدل برای زخمی کردن، کشتن و از بین بردن روش زندگی ما صورت گرفت و من از کارکنان بخش مترو و نیروهای امدادگر به دلیل سرعت عمل شان در این حادثه تشکر می کنم.

وی افزود: متاسفانه 18 تن بر اثر این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شده و من از تلاش نیروهای پلیس برای دستگیری عوامل این حادثه قدردانی می کنم.

شهردار لندن اضافه کرد: تروریست ها تلاش های خود را برای کشتن ما افزایش داده اند تا روند زندگی ما را مختل کنند. اما ما هشیار هستیم. ظرف چند روز آینده حضور نیروهای پلیس در سطح شهر افزایش خواهد یافت تا از مردم مراقبت بیشترصورت گیرد.

وی در همین حال از کاهش بودجه پلیس انتقاد کرد و گفت: از سال 2010 بودجه پلیس صدها هزار پوند کاهش یافته و متاسفانه دولت به کار خود ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز پیشتر از مردم این کشور خواسته بود تا آرامش خود را حفظ و به امور عادی زندگی خود ادامه دهند.
این حادثه، پنجمین اقدام تروریستی صورت گرفته طی یک سال گذشته در انگلیس به شمار می رود.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح «شدید» ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است. این به این معناست حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =