ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات 45 تن از ساکنان یک ساختمان بلندمرتبه مسکونی از میان دود و شعله‌های آتش خبر داد.

سیدجلال ملکی ، درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت 23:03 شب گذشته یک مورد حادثه حریق در مجتمع مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن با توجه به گزارش اعلام شده، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان 5 ایستگاه را به همراه نردبام هیدرولیکی و تشک نجات به محل حادثه واقع در اتوبان بابایی، شهرک شهیدبهشتی، اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع مسکونی 10 طبقه بود که 8 طبقه از آن بالای زمین و دو طبقه زیر زمین قرار داشت، اظهار کرد: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی، مشاهده شد که حریق در پارکینگ این ساختمان رخ داده و در جریان آن 5 دستگاه خودروی سواری همچون پژو 206، پراید، پژو 405 و... کاملا شعله‌ور شده است و شعله‌های آتش در حال سرایت به خودروهای دیگر بود به طوری که 15 دستگاه خودروی دیگر نیز خساراتی وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه دود زیادی در پی این حادثه برخواسته و طبقات را فرا گرفته بود، گفت: ساکنان در طبقات محبوس شده و تعدادی از آنان با حضور در بالکن از آتش‌نشانان کمک می‌خواستند که عوامل آتش‌نشانی بلافاصله با تقسیم شدن به چند گروه عملیات نجات و اطفای حریق در دستور کار خود قرار دادند.

ملکی با بیان اینکه یک گروه از آتش‌نشانان شعله‌های آتش در قسمت پارکینگ این ساختمان را مهار و به طور کامل اطفاء کرد، افزود: همزمان گروه‌های دیگر نیز با مراجعه به طبقات و با استفاده از نردبام هیدرولیکی بیش از 45 نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی بلندمرتبه را نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

وی با بیان اینکه یک آقا در پی این حادثه دچار مصدومیت شد، گفت: این فرد برای انتقال به مراکز درمانی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی عوامل آتش‌نشانی در دست بررسی است، اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه دود در ساعت 2 بامداد به عملیات خود خاتمه دادند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =