واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور آمریکا از اقدام روسیه به استقرار موشک کروز انتقاد کرد و گفت: تصمیم دارد زرادخانه هسته ای آمریکا را گسترش دهد.

به گزارش از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: قصد دارد زرادخانه هسته ای آمریکا را افزایش دهد.

وی در مصاحبه با رویترز از اقدام روسیه به استقرار موشک کروز که نقض معاهده منع گسترش تسلیحات به شمار می آید انتقاد کرد و گفت در صورتی که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نشست برگزار کند این مسئله را مطرح خواهد کرد.
ترامپ گفت از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی «به شدت خشمگین» است و افزود: سرعت دادن به استقرار سامانه دفاع موشکی ژاپن و کره جنوبی دو همپیمان آمریکا یکی از گزینه های در دسترس است.
همچنین رئیس جمهور آمریکا گفت طرح تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل، مورد پسند من است اما من نهایتاً آن چیزی را خواهم پذیرفت که طرفین بر سر آن توافق کنند.

وی اعلام کرد چین در صورتی که بخواهد می‌تواند خیلی راحت مسئله کره شمالی را حل کند.
رئیس جمهور آمریکا، چین را متهم کرد پیوسته در ارزش واحد پول خود دستکاری می کند.
دونالد ترامپ از عبارت «عملیات نظامی» برای اشاره به تلاش دولتش جهت اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور استفاده کرد.
رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های تولیدی گفت: «ما داریم افراد واقعاً بد را از آمریکا بیرون می‌کنیم، آن هم به اندازه‌ای که هیچ‌کس تا کنون شاهد آن نبوده است؛ آن‌ها آدم‌های سرسختی هستند، اما ما از آن‌ها سر سخت‌تر هستیم. آن‌ها واقعاً انسان‌های بدی هستند و این اقدام ما عملیاتی نظامی است.»

ترامپ همچنین از برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکا انتقاد کرد و ادعاهای آن‌ها را مسخره خواند که برخی از افراد دولت او برای رسیدن به سمت های دولتی «صدها میلیون دلار» (200 میلیون دلار) هزینه کرده‌اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =