۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۷

«خبرجنوب» نوشت: قاتل محیط بان بمو در زندان عادل آباد شیراز قصاص شد.

این حادثه پنجم تیرماه سال گذشته در ارتفاعات منطقه بمو در استان فارس اتفاق افتاد و محيطباني به نام منوچهر شجاعيان كه از ورود دو شكارچي غيرمجاز به منطقه باخبر شده بود، مشغول گشت زني در آنجا شد. اين محيط بان در حال گشت زني در بخشي از منطقه صعب العبور بمو بود كه با اين دو شكارچي مواجه گرديد.
شكارچيان مسلح بودند و محيطبان از آنها خواست تا خودشان را تسليم كنند، اما ناگهان يكي از شكارچيان با تفنگ به سوي منوچهر شجاعيان شليك كرد و او كه هنگام حادثه در نزديكي پرتگاه قرار داشت بعد از اصابت گلوله به سينه و گلويش از روي صخره سقوط كرد و به شدت مجروح شد.
دو شكارچي غيرمجاز وقتي ديدند هيچ شاهدي براي جنايتي كه مرتكب شده اند وجود ندارد، از آنجا گريختند.
با گزارش این موضوع بلافاصله جسم غرق در خون این محیط بان برای درمان به بیمارستان منتقل شد و در حالی که مدت زمان زیادی از انتقال وی به بیمارستان نگذشته بود خبر رسید که نامبرده به دلیل خونریزی شدید، جان خود را از دست داده است. بازپرس پرونده دقايقي بعد از شهادت محيط بان بمو، دستورات لازم را برای بررسی موضوع صادر کرد.
در حالی که تحقیقات برای دستگیری این دو شکارچی متخلف آغاز شده بود هردو با مراجعه به پاسگاه، خود را معرفی كردند و يك اسلحه شكاري تك لول قاچاق و اسلحه دولول مجاز خود را تحویل دادند.
این دو متهم که از شكارچيان غيرمجاز منطقه هستند در اعترافات اوليه شان، ترس از دستگيرشدن را انگيزه اصلي از درگيري با محيط بان اعلام كردند.
در نهایت این پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی برای یکی از آنها و معاونت برای متهم دیگر به دادگاه کیفری فارس ارسال شد.
محاکمه علنی متهم به قتل محیطبان پارک بمو در شعبه ٣ دادگاه کیفری یک استان فارس برگزار شد.
در ابتدای این محاکمه علنی قاضی شبانی ضمن یادآوری حقوق قانونی متهم از نماینده دادستان خواست تا از کیفرخواست صادره دفاع و پس از آن به اخذ درخواست و شکایت اولیاء دم پرونده پرداخت.
پس از آن پدر مقتول به عنوان ولی دم و همچنین ولی قهری فرزندان صغیر مرحوم منوچهر شجاعیان محیطبان، بر اجرای قصاص نفس تاکید کرد.
سپس متهم پرونده در جایگاه حاضر و به بیان واقعه پرداخت و گفت: در روز حادثه به قصد چیدن گیاهان معطر به کوه چاه سرخ و چشمه گنو رفته بودیم که در زمان برگشت پس از مواجه با محیط بانان به خاطر حمل سلاح غیر مجاز ترسیدم و فرار کردم.
وی گفت: علی رغم تذکرات مکرر محیط بان به گفته وی توجه نکردم و از ترس شلیک کردم که به محیط بان مرحوم اصابت کرد.
دادگاه پس از اخذ آخرین دفاع متهم جهت اخذ تصمیم وارد شور شد که در پایان متهم م- ج از سوی دادگاه به استناد مواد ١٦٤- ١٦٨- ٢١١- بند الف ماده ٢٩٠ ، ماده ٣٠١، ٣٥١، ٣٨١،٤١٧و ٤١٩ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢ به اتهام قتل عمد محیط بان پارک ملی بمو مرحوم منوچهر شجاعیان به قصاص نفس در ملاء عام محکوم شد.
متهم مذکور همچنین به اتهام نگهداری اسلحه غیر مجاز به شش ماه حبس و همچنین به لحاظ شروع به شکار غیر مجاز نیز به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.
صبح روز 5شنبه قاتل اين محیطبان در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =