ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات پیشنهاد کرد: هر چه سریعتر جبهه متحد اصلاح‌طلبان با محوریت هاشمی رفسنجانی تشکیل شود تا بتوانیم با یک جبهه واحد در انتخابات آینده پیروزی مهمی را به دست آوریم.

حجت الاسلام محمدزارع فومنی در خصوص همایش روز گذشته اصولگرایان، گفت: اصولگرایان با بوق و کرنا می‌خواستند بگویند می‌خواهند وحدت ایجاد کنند اما چیزی که دیدیم بیشتر شبیه شکافی بود که به این زودی‌ها پرشدنی نیست. در واقع افرادی مثل ابوترابی، لاریجانی و یا همان فراکسیون رهروان ولایت مجلس و به طور کلی قاطبه نیروهای اصولگرا و افراد سنتی این جناح وجود نداشتند و عمدتا هم اصولگرایان نوظهور بودند که از سه تیم آقای احمدی‌نژاد، طیف مصباح و جبهه پایداری تشکیل شده بودند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: شاید این پروژه که آقای مصباح می‌خواهد جای آقای مهدوی کنی را بگیرد در این نشست نمایان شد. این در حالی است که کسی نمی‌تواند جای مهدوی کنی را بگیرد و آن نقش را بازی کند. در واقع تمام اصولگرایان به آقای مهدوی کنی اعتقاد خاصی دارند.

فومنی با بیان این‌که «اصولگرایان فهمیده‌اند که فضا، فضای اعتدال و میانه‌روی است» گفت: تعجب می‌کنم از اینکه فردی مثل مصباح می‌خواهد سردمداری جریان اصولگرا قرار گیرد در حالیکه از آن طرف افراد بسیار شاخص‌تر وجود دارند که هر کدام ادعایی برای خودشان دارند.

او در ادامه با اشاره به این‌که اصولگرایان در این همایش قصد داشتند بر وحدت تاکید کنند، گفت: آنها می‌خواستند از این طریق به نوعی سازماندهی پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشته باشند و نشان دهند که در عرصه سیاسی هستند و محو نشده‌اند. اما اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم طیف‌هایی مثل قالیباف، لاریجانی و یا حتی ولایتی و ... حضور نداشتند. این‌ها می‌خواهند خودشان را برای انتخابات بازسازی کنند و برای مجلس آینده به یک وحدت رسیده و لیست واحدی ارائه کنند.

فومنی به جریان اصلاح‌طلب نیز پیشنهاد کرد که سریعا جبهه متحد اصلاح‌طلبان شکل گیرد و گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان هر چه سریعتر باید جبهه متحد را با محوریت هاشمی رفسنجانی تشکیل دهند زیرا همه گروه‌ها و طیف‌های اصلاح‌طلب هاشمی رفسنجانی را با جان و دل می‌پذیرند و قبول دارند.

او با تاکید بر اینکه رهبریت جریان وحدت اصلاح‌طلبان را باید هاشمی رفسنجانی به دست گیرد و تمامی گروه‌های تحت لوای وی وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: از اصلاح‌طلبان درخواست دارم که سعی نکنند همین اختلافی که الان میان اصولگراها وجود دارد و هر روز شکاف میان آنها عمیق‌تر می‌شود آن را در بین اصلاح‌طلبان تسری دهند و بخواهند دیگران را متهم کنند به اینکه شما اصلاح‌طلب هستید و یا خیر.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: بنابراین نباید اینگونه تقسیم‌بندی‌ها صورت گیرد بلکه باید همه اصلاح‌طلبان زیر چتر اصلاحات و هاشمی رفسنجانی به یک جبهه واحدی برسند که بتوانیم در انتخابات آینده پیروزی مهمی را به دست آوریم.

فومنی با اشاره به اینکه ما هم انتخابات مجلس را پیشرو داریم و هم خبرگان، گفت: امیدواریم بتوانیم در هر دو انتخابات به پیروزی برسیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    45 22
    جوانان مملکت حامی آقای هاشمی رفسنجانی هستن و ان شاالله سالهای سال دست محبت آمیز ایشان بر سر ما جوانان باشد.
    • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      18 39
      به عنوان یک جوان تکذیب می کنم
  • مهربان توسی A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    52 5
    پس خاتمی چی؟
  • رسول IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    24 1
    درووووووووووووووووووووووووود بر روحانی
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    9 4
    نه آقای مصباح شیخ اصولگراهاست و نه هاشمی شیخ اصلاحات جبهه پایداری راست افراطیکه برخواسته تفکر احمدی نژاد است و کاندیدایش هم جلیلی بود می خواهد جایگاه اصولگرایان واقعی راست سنتی را غصب کند و مصباح را به جای مهدوی و هاشمی کار گزار و مدافع تکنوکرات ها کند.و او را جایگزین خاتمی سمبل ولیدر اصلاح طلبان کند یزدی هم نمی تواند جایگاه مهدوی کنی را غصب کند تا چه رسد به مصباح .درود بر لاریجانی و باهنر که با عدم حضورشان طرح جبهه پایداری را نقش بر آب کردند.
  • مهناز نیازی خواه A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    22 5
    فومنی شما اصلاح طلب نیستید ما شمارا نمیشناسیم چون فوق بدلی هستید