۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:جای ما در صادرات این نیست که اکنون داریم و بنابراین نباید به این دل خوش کرد که ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا انصاری در مراسم روز ملی صادرات گفت: صادرکنندگان می دانند که هنوز هم کشور گرفتار تحریم است، اما برای برون رفت از این مشکلات، باید به صادرات غیرنفتی کشور و پتانسیل های عظیم آن توجه کرد. این در حالی است که برخی از صادرکنندگان در شرایط کنونی، تا ۲۰۰ میلیون دلار هم صادرات دارند، بنابراین اگر از این افراد در تصمیم گیری ها و نگاه به حل مساله توجه کرد.

وی افزود: جای ما در صادرات این نیست که اکنون داریم و بنابراین نباید به این دل خوش کرد که ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور صورت می گیرد؛ این در حالی است که باید این استعداد را برای صادرات غیرنفتی شکوفا کرد. در این میان به نظر می رسد که باید برخی ریسک ها را پذیرفت.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ میلیارد دلار ظرفیت بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف وجود دارد که می توان با تمرکز، ظرف ۵ سال محقق شود؛عنوان کرد: این در حالی است که برخی از کشورها می تواند مشمول رابطه دوجانبه با ایران شود، اما وزارتخانه ها نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

او اضافه کرد: صندوق توسعه ملی یکی از ظرفیت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، این در حالی است که برخی از تصمیمات دولت در بدنه اجرایی به خوبی پیاده سازی نمی شود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =