این روزها، ویدیوی اجتماعی بیمه عمر بیمه سامان، به سرعت در فضای مجازی در حال پخش شدن است.

زندگی همان‌قدر که زیبا و سرشار از آرامش است، روی دیگری هم دارد. ابهام آینده و تصور بی‌سروسامانی می‌تواند برای همه ما آزاردهنده باشد. بیمه‌ها در این شرایط با نقش خود توانسته‌اند بخش عمده‌ای از این نگرانی را سامان دهند. آگاهی بخشی درزمینه انواع خدمات بیمه‌ای نیز خالی از اهمیت نیست. گاه به تصویر کشیدن حس خوب همدلی، اعتماد به روند روبه‌پیشرفت زندگی و اطمینان خاطر از آینده همان‌قدر الهام‌بخش و اثرگذار است که تجربه سالیان زندگی بزرگ‌ترهایمان.

این روزها شرکت بیمه سامان با استفاده از رویکردی منحصربه‌فرد در کمپین‌های تبلیغاتی و فروش خود، از ویدیویی اجتماعی، تأثیرگذار و مفهومی بهره برده که به‌سرعت در حال انتشار است. نمایش برشی از زندگی روزمره قشر متوسط جامعه، که با اعتماد به درک مخاطب، توجه او را به اهمیت آینده‌نگری جلب کرده است.

در نقطه آغازین مجموعه تصاویر استفاده‌شده در این ویدئو، کلیدواژه "سامان" به خوبی استفاده‌شده است. ضمناً نقش تکیه‌گاه گونه پدر در کنار تفکر و تدبر پدرانه او که همواره خانواده را (حتی در نبود وی) به لحاظ امنیت و آرامش یاری می‌کند به زیبایی به تصویر کشیده شده است. در ادامه تصویر پدر در قاب با نوار مشکی را می‌بینیم، درحالی‌که زندگی همچنان ادامه دارد. غم سایه از زندگی خانواده برداشته و جشن تولد، نمادی از ادامه زندگی و تن سپردن به خوشی‌های آن است. جشن تولدی پروپیمان و پرطمطراق که نشانه و دلالت از زندگی مملو از رفاه دارد.  بی‌درنگ باید گفت که کلمه سامان اینجا نیز رخ‌نمایی می‌کند. سامان داشتن همه افراد خانواده زیر سقف بیمه.

در این ویدئوی مفهومی، به دلیل چیدمان درست و دقیق عناصر در کنار هم، نگاه پدر به دوردست یا به قولی آینده‌نگری را می‌توان به خوبی لمس کرد. ضمن اینکه عناصر به خوبی و ظرافت در کنار هم چیده شده‌اند. دوچرخه‌سواری فرزند خانواده به همراه مادر نشان می‌دهد که نه‌تنها زندگی ادامه دارد، بلکه یادگیری و آموزش همواره در سایه‌سار توانمندی و استطاعت خانواده موجودیت پیدا می‌کند.

انتقال مفاهیمی چون زندگی و سرمایه در این کلیپ نشان می‌دهد که گرچه پدر خانواده دیگر در میان آنها نیست اما سرمایه چون سقف امن (خانه) برای راحتی خانواده، ادامه زندگی، و ایمنی آنها در برابر ناملایمات همچنان وجود دارد. بی‌گمان با دیدن این فیلم کوتاه هر سرپرست خانواری به این نکته می‌اندیشد که برای آینده‌نگری، امنیت و آرامش عزیزانش باید دست‌به‌کار شد. چون همه ما در بودونبود، بی‌شک هدفی جز ایجاد خاطری آسوده نداریم و خوشبختی عزیزان بخش پررنگی از این آسودگی است.

پس به نظر می‌رسد انتقال این پیام که "ساده‌ترین اتفاقات در زندگی روزمره، می‌تواند منجر به عواقب جبران‌ناپذیری شود"، لزوم پیشگیری از عواقب پس از حادثه و رویکرد جامعه‌شناختی فیلم از دلایل موفقیت این تیزر در فضای مجازی باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676503