ایسنا نوشت: معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از 90 درصد پهنه سرزمینی کشور با خطر نسبی متوسط یا بالای زلزله روبه‌روست.

بهنام سعیدی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در تمام 24 ساعت شبانه روز در مناطق مختلف کشور زلزله به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: بیش از 90 درصد پهنه سرزمینی کشور با خطر نسبی متوسط یا بالای زلزله روبه‌روست.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با یادآوری زلزله‌های مرگبار منجیل، رودبار و بم کرمان، عنوان کرد: زلزله بم حدود 12.5 ثانیه به بزرگی 6.2 ریشتر به طول انجامید که متاسفانه در این زلزله 27 هزار نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: در زلزله بم، 20 هزار نفر مجروح و بیش از شش هزار نفر تا پایان عمر خود دچار معلولیت شدند و حدود 51 هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شد.

سعیدی بیان کرد: هرچند امروز دوباره بم بازسازی شده است اما آثار روحی و روانی ناشی از این زلزله باقی مانده و از بین نرفته است.

وی در ادامه اعلام کرد: همچنین حدود 85 درصد از مناطق جمعیتی کشور ما با خطر وقوع سیل مواجه هستند که در بسیاری از موارد آسیب‌های سیل از زلزله بالاتر است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته حدود 45 مخاطره در جهان وجود داشته که بیشتر آنها در ایران تجربه شده و یا امکان وقوع آنها وجود دارد.

وی به تشریح نقش مدیران بحران در مواقع بحرانی پرداخت و عنوان کرد: پیش بینی، پیشگیری، مدیریت بحران و به حداقل رساندن آثار مخاطرات از جمله کارهایی است که یک مدیر بحران باید انجام دهد.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید مردم نیز آموزش‌های لازم را برای رویارویی با مواقع بحرانی ببینند، عنوان کرد: باید شعار «هر ایرانی، یک امدادگر» تحقق یابد زیرا مردم اولین و مهمترین امدادگران در هنگام وقوع حوادث هستند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =