چرا دیوید لینچ «مسخ» را نساخت/ فیلم‌های مورد علاقه کارگردان «مخمل آبی»

دیوید لینچ در جشنواره فیلم رم درباره موضوعات مختلفی از فیلم‌ها و هنرمندان مورد علاقه‌اش تا بازنشستگی و اقتباس سینمایی از «مسخ» فرانتس کافکا صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیوید لینچ کارگردان برجسته سینمای آمریکا دوازدهمین جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم رم را از پائولو سورنتینو کارگردان نامی ایتالیایی دریافت کرد.

او در جشنواره فیلم رم از «½ 8» به کارگردانی فدریکو فلینی، «لولیتا» به کارگردانی استنلی کوبریک و البته «سان‌ست بلوار» به کارگردانی بیلی وایلدر به عنوان فیلم‌های مورد علاقه‌اش و از فرانسیس بیکن و ادوارد کینهولتز به عنوان هنرمندان محبوبش نام برد. پس از سخنان لینچ که با تشویق ایستاده تماشاگران روبه‌رو شد، پائولو سورنتینو کارگردان برنده جایزه اسکار جایزه یک عمر دستاورد هنری را به او اهدا کرد.

کارگردان سریال «توئین پیکس» در این جشنواره درباره احتمال ادامه دادن به ساخت این سریال گفت: «هنوز برای پاسخ دادن به این سریال خیلی زود است.» البته او در این جشنواره به یک پرسش مهم پاسخ داد و اعلام کرد که به هیچ عنوان قصد بازنشسته شدن ندارد. او در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید آیا قصد دارد همانند دوستش هری دین استانتون تا 90 سالگی همچنان به کار ادامه دهد گفت: «من در صد سالگی هم کار خواهم کرد.»

هری دین استناتون که چندی پیش در 91 سالگی درگذشت در بسیاری از آثار لینچ همانند سریال «توئین پیکس» حضور داشت.

او در این جشنواره درباره پروژه اقتباس سینمایی از «مسخ» اثر مشهور فرانتس کافکا نیز صحبت کرد که مدت‌ها است خبری از آن نیست: «فیلمنامه را سال‌ها پیش نوشتم اما زیبایی اثر کافکا در آن است که به صورت نوشته باقی بماند. داستان «مسخ» چنان از واژه‌ها اشباع شده است که پس از نوشتن فیلمنامه احساس کردم بهتر است کتاب باقی بماند و فیلم نشود.»

لینچ در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: «من از ساخت تک‌تک فیلم‌هایم به جز «تل ماسه» (Dune) لذت بردم. برای ساخت فیلم قراردادی امضا کردم که در آن تصمیم نهایی درباره فیلم با من نبود. می‌دانستم که امضای آن قرارداد کار درستی نیست اما به هر صورت امضایش کردم.»

ستایش درک استادانه بیلی وایلدر از فضا و مکان در فیلم «سان‌ست بلوار» بخش دیگری از سخنان دیوید لینچ در رم بود. او در این باره گفت: «مکان احساس دقیقی از دوران طلایی سینما به بیننده منتقل می‌کند.»

منبع: هالیوودریپورتر/ 4 نوامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =