باغ موزه دفاع مقدس البرز نماد فرهنگی استان خواهدبود

استاندار البرز گفت: در همه جای دنیا سربازان آن کشور نماد فرهنگی هستند، در استان البرز نیز باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یادگاری فرهنگی، از ۸ سال دفاع جانانه دلاور مردان این مرز و بوم از کیان میهن اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،دکترمحمدعلی نجفی صبح پنجشنبه در بازدید از اراضی پیش بینی شده برای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان در محل پارک جهان نما، با اشاره به اهمیت فرهنگی و ارزش این طرح استانی گفت:احداث موزه دفاع مقدس و حفظ ارزش های انقلاب و کارهای فرهنگی نمادی از 8 سال دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران است.
وی افزود: باید تلاش کنیم نمادی فرهنگی برای انتقال به نسل های آینده معرفی نماییم.
دکتر نجفی گفت: نسل های آینده باید از افتخارات نظام درس بگیرند و احداث این مرکز فرهنگب می تواند بستر ساز این حرکت فرهنگی باشد.
استاندار البرز با اشاره به مصداقی در این رابطه یادآور شد: برگزاری اردوهای راهیان نور برای تصویرسازی و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان است.
وی بیان کرد: استان سه میلیونی در کنار شهر 12 میلیونی کشور باید مکانی داشته باشد تا الگوهای ایثار را معرفی کند.
نجفی در ادامه با تاکید بر مولفه وفاق و همدلی برای اجرای برنامه های استان،گفت: برای تحقق اهداف استان باید وفاق وجود داشته باشد و اگر نظراتی هم وجود داشته باشد باید در جلسات کارشناسی مطرح و در قالب شاکله ای استانی محقق گردد.
وی افزود: برای اجرای برنامه های استان، نظرهای استانی مخالف نداریم و همه موظف به اجرا خواهند بود.
استاندار البرز اضافه کرد: به دنبال اجرای قانون و حفظ قوانین هستیم و برای اجرای این طرح فرهنگی نیز مسائل زیست محیطی مورد توجه واقع خواهد شد.
وی در رابطه با تامین منابع مالی این پروژه فرهنگی نیز گفت: کلیه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تخصیص صد در صدی خواهد داشت و تکالیف شهرداری در تامین منابع مالی باغ موزه استان نیز باید اجرایی شود.
استاندار البرز همچنین بر ساماندهی گلزار شهدای امام زاده محمد(ص) کرج نیز تاکید کرد و خوستار به سرانجام رسیدن این طرح استانی هم شد.
طبق اعلام سردار اسلامی فرمانده سپاه استان،پیمانکار این پروژه قول مساعد داده تا عرصه 4/3 هکتاری باغ جهان نما در استان که اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است در فاز نخست تا 30 خرداد سال 97 به بهره برداری برسد و تا پایان سال 97 نیز تکمیل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =