ایسنا نوشت: چند روز پس از آنکه کره شمالی موشکی را بر فراز ژاپن پرتاب کرد، سخنگوی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، توکیو امروز (سه‌شنبه) یک سیستم دفاع موشکی دیگر را در شمالی‌ترین جزیره خود یعنی جزیره هوکایدو مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کنزاکو میزوسکی، سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفت: ما ظهر سه شنبه یک سیستم دفاع موشکی پاتریوت (PAC-3) را در یکی از پایگاه‌های نیروی زمینی ارتش ژاپن در بخش جنوبی جزیره هوکایدو مستقر می‌کنیم.

به گفته مقامات محلی، ژاپن در حال حاضر یک سیستم دفاع موشکی پیشرفته پاتریوت در بخش دیگری از جزیره هوکایدو مستقر کرده است. اما این سخنگو با اشاره به حساس بودن مسائل دفاعی از اعلام اینکه این سیستم دفاع موشکی در کجا مستقر شده امتناع کرد.

این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره صورت می‌گیرد که به دنبال ششمین و بزرگترین آزمایش اتمی کره شمالی و پرتاب دو موشک بر فراز ژاپن بالا گرفته است.

کره شمالی تهدید کرده که ژاپن را در دریا غرق خواهد کرد و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در واکنش تاکید کرد که هرگز اقدامات تحریک آمیز خطرناک پیونگ یانگ را تحمل نخواهد کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا فشارها بر کره شمالی را افزایش دهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =