۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

کنشیرو و برادرش کنگورو دو روبات شبه‌انسانی هستند که با شباهت زیادی به آناتومی بدن انسان،‌توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، طراحي منحصربه‌فرد اين روبات‌ها باعث شده حركات بدن آنها نسبت به ديگر روبات‌هاي موجود، شباهت زيادي به حركات طبيعي بدن انسان داشته‌باشد.

درواقع توانايي ورزش كردن كنگورو را مي‌توان با فعاليت‌هاي محدود بسياري ازانسان‌هاي پشت ميز نشين مقايسه كرد،‌اين روبات مي‌تواند دراز‌نشست بزند، شنا برود و حتي حركات كششي انجام دهد. با اين‌همه شگفت‌انگيز‌ترين ويژگي او عرق كردن پس از ورزش است.

مكانيزمي كه به اين روبات امكان انجام فعاليت‌هايي مانند انسان را مي‌دهد،‌با افزايش فعاليت داغ مي‌شود از اين رو برا خنك كردن آن به عبور جريان آب از ميان چارچوب فلزي بدنه روبات نياز است. بخار آب از ميان حفره‌هايي در اسكلت فلزي روبات خارج مي‌شود تا فرايند خنك‌سازي تكميل شود.

محققان اين دو روبات را براي مطالعه دقيق روي حركات انساني ابداع كرده‌اند اما در طولاني مدت مي‌توان از آنها به عنوان راننده در تست‌هاي آزمايشي تصادف استفاده كرد و در آينده‌اي دورتر شايد حتي بتوان از آنها در عمليات امداد و نجات استفاده كرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =