۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

ایسنا نوشت:رئیس اتاق اصناف کشور معتقد است: گرانی تخم‌مرغ یک حادثه است که نباید آن را به تمام بخش‌ها تعمیم داد و اکنون هم قیمت این محصول تعدیل شده و قطعا در روزهای آینده مناسب‌تر هم خواهد شد.

علی فاضلی در پاسخ به این سوال که در هفته‌های گذشته با توجه به شرایط پیش آمده چه اقداماتی برای کنترل بازار اقلام ضروری از جمله تخم مرغ صورت گرفته است؟ اظهار کرد: نمی‌توان این گونه گفت که در این مدت دستورالعمل خاصی صادر شده باشد. البته وضعیت محصولی مانند تخم‌مرغ را نباید به تمام کالاها تعمیم داد.

وی افزود: به تخم‌مرغ به عنوان یک حادثه نگاه کنید. به هر حال سایر اقلام مصرفی چنین وضعیتی نداشته‌اند.

رئیس اتاق اصناف گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ ناشی از یک حادثه پیش‌ پا افتاده است که ممکن است در هر کشوری رخ دهد. من نمی‌خواهم آماری ارائه کنم، چرا که ارائه این آمار با وزارت جهاد کشاورزی است. اما می‌توان از این وزارتخانه سوال کرد که در آن واحد چند میلیون مرغ بر اثر بیماری آنفلوآنزای طیور از بین رفته‌اند؟

فاضلی اظهار کرد: اصلا می‌توان پرسید که چرا واردات این محصول به موقع انجام نشد. من نباید به این سوالات پاسخ دهم اما به هر حال موضوع تخم‌مرغ هر چه بود پایان یافته و اکنون تا حدی قیمت این محصول تعدیل شده است و قطعا در روزهای آینده قیمت آن مناسب‌تر هم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، درپی شیوع بیماری آنفلوآنزی پرندگان در واحدهای مرغ تخم‌گذار، ۱۴ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار از رده تولید و تخم‌گذاری خارج شد که باعث کاهش عرضه تخم مرغ و به تبع آن افزایش قیمت در بازار شد؛ لذا واردات تخم‌مرغ آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد تا بازار مصرف تنظیم شود.

در حال حاضر نیز قیمت هر شانه تخم‌مرغ مقداری کاهش یافته و به طور میانگین در سطح شهر شانه‌ای ۱۵ هزار و دانه‌ای ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای هر شانه و ۴۰۰ تومان برای هر دانه هنوز فاصله دارد.  

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =