قاضی‌پور در رابطه با موضوع مشکل موسسات مالی خطاب به رئیس مجلس گفت: یا سئوال ما را اعلام وصول کنید یا باید رئیس جمهور دوستانه جواب دهد که برای این موسسات چه می‎کنند. شما برای تعامل با دولت، خودکشی سیاسی هم می‌کنید تا دولت زیر سئوال نرود!

به گزارش خبرآنلاين، برخي نمايندگان مجلس در جلسه امروز -سه شنبه، 4 مهر- هر كدام در تذكري به انتقاد از عملكرد هيئت رئيسه و رئيس مجلس پرداختند.

جواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در تذكر خود با اشاره به سير قانون گذاري در مجلس، گفت: ما تورم قانون داريم اما نظارتي بر اجراي آن نمي شود. حرمت امام زاده به متولي است! ما بايد جلسه هايي بگذاريم و امور پيگيري شود. اينكه قانون بنويسيم و اجرا نشود، يعني چه؟ يعني ما قانون براي خودمان وضع كرده ايم!

علي لاريجاني براي شفاف شدن اين موضوع، پاسخ داد: در بحث نظارت مجلس بر كارهاي دولت، معاونت نظارت كار خوبي را دارد انجام مي دهد، تمام احكام را مدون كرده است. ديروز اين احكام در اختيار كميسيون ها قرار داده شد تا كميسيون ها پيگيري كنند و دولت به موقع احكام را اجرا كند. علاوه بر اين به مركز پژوهش ها گفته شده است گزارش هايي از اجراي قوانين ارائه دهند.

پس از اين نماينده اصولگراي مجلس، نوبت به نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه رسيد. او هم خطاب به لاريجاني با صراحت خاص خودش گفت: نمايندگان امكان سئوال از رئيس جمهور را دارند. کما اينكه در مورد سپرده هاي بانكي از ايشان سوال كرديم. شما تاكيد كرديد كه اين مشكلات بايد حل شود، اما متاسفانه مشكل از حوزه بانك مركزي خارج شده است و الان مي بينيم كه مال باختگان روبروي قوه قضائيه تجمع مي كنند. يكسري آدم اين افراد را تحريك مي‎كنند، البته اين ها هم حق دارند. وظيفه مجلس است كه حق آنها را پيگيري كند.

او از رئيس مجلس خواست: يا سئوال ما از رئيس جمهور را اعلام وصول كنيد يا بايد رئيس جمهور دوستانه به ما جواب دهد. شما براي تعامل با دولت، خودكشي سياسي هم مي كنيد تا دولت زير سئوال نرود! ولي دولت بايد بيايد حق ملت را بدهد.

رئيس مجلس در رابطه با مشكل موسسات مالي نيز توضيح داد: اينطور نبوده كه مساله پيگيري نشود. از آن زمان كه دوستان به جد پيگيري مي كردند،‌ معلوم شد كه بايد ميان بانك مركزي،‌ وزارت اقتصاد و قوه قضائيه هماهنگي شود تا اموال گرفته شده به مرور آزاد شوند. ما بعد از جلسات به يك فرمول رسيديم تا مشكل حل شود. يعني تعهدي كه گفته شد را پيگيري كرديم و الان هم به جايي رسيده است.

انتقاد از جلسات غيرعلني مجلس هم نكته‌اي بود كه مصطفي كواكبيان در تذكري به آن اشاره كرد. او گفت: همه ما سوگند ياد كرده ايم که آيين نامه را اجرا کنيم اما هر چه از آيين نامه مي‌خوانم، فقط درباره شيوه جلسات رسمي را گفته است. من مي خواهم بفهمم محدوده جلسه غيرعلني تا كجاست؟ يعني هر روز كه ما آمديم دو ساعت مي توانيم جلسه غيرعلني داشته باشيم، چون تشخيص آقاي رئيس است! امروز وضعيت حق التدريسي‎هاي آموزش و پرورش در جلسه غيرعلني با وزير بررسي شد اما سئوال اين است كه مسئله منطقه،‌ ترامپ و اقليم كردستان، نيازي به برگزاري جلسه غيرعلني ندارد؟

لاريجاني خطاب به كواكبيان گفت: برگزاري جلسات غيرعلني ضابطه دارد و هيئت رئيسه اين را تشخيص مي دهد. روال هم اين است كه خود وزير، اعضاي كميسيون مربوطه و مركز پژوهش ها در اين باره نظر مي دهند. من فكر مي كنم در كل اين مفيد است. شما گفتيد مسائل منطقه را در جلسه غيرعلني بررسي کنيم،  خب اشكال ندارد اين را هم مي شود جز اين موارد قرار داد.

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =