آماده‌باش بانکها برای پرداخت وام‌های ده میلیونی

نظام بانکی از فردا قرار است که پا به پای برنامه‌ بانک مرکزی، طرح ضربتی برای ارایه وام‌های ده میلیون تومانی به زوج‌های جوان را آغاز کند. اکنون بانکها در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، نظام بانکی قرار است که از فردا وارد طرحی شود که به گفته بانک مرکزی، اگر اجرای آن را درست و طبق برنامه انجام ندهد، حتما و حتما نمره منفی در کارنامه‌اش قرار خواهد گرفت و اگر هم به طور کامل و با برنامه پیش رود، نمره مثبتی را در کارنامه اش به ثبت خواهد رساند. همه اینها در شرایطی است که بانک مرکزی آن هم در هفته‌های پایانی عمرش در دولت یازدهم، عزم خود را جزم کرده تا بتواند صف طولانی که اکنون برای دریافت وام ازدواج تشکیل شده را به حداقل برساند و البته در وضعیت ایده‌آل، آن را ظرف دو ماه به صفر برساند.
یعنی اگر برنامه بانک مرکزی طبق روال خود پیش رود، آنگاه هیچ فردی نباید در صف باقی بماند و به محض اینکه پرونده اش را تکمیل کرد، بتواند در کوتاهترین زمان ممکن، وام خود را دریافت نماید. آنگونه که اکنون بانک مرکزی اعلام می‌کند، در حال حاضر حدود نیم میلیون نفری در صف انتظار قرار دارند و همین امر سبب شده تا بساط نارضایتی برخی از وام‌گیرندگان فراهم شود.
بر همین اساس است که بانک مرکزی تصمیم گرفته تا در یک طرح ضربتی، از فردا اول مردادماه، پرداخت وام‌های ازدواج را سرعت بخشد. به همین دلیل هم ده بانک منتخب در اولویت بیشترین پرداخت قرار دارند و بر همین اساس هم قرار است که بار اصلی اجرای این طرح ضربتی را به دوش بکشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =