«خبرجنوب» نوشت: آغازگر هفته سلامت امسال، همزمان با سراسر کشور، طنین زنگ سلامت در مدارس استان فارس بود.

همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت، مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت در مدارس فارس دیروز ۲ اردیبهشت ماه برگزار شد.
محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این مراسم گفت: دبستانهای استان فارس بر اساس شاخص های تعیین شده وزارت بهداشت ارزیابی شده و ستاره به آن ها تعلق می گیرد.
وی با بیان این كه دبستان هایی كه در رعایت سلامت دانش آموزان پیشرو باشند، ستاره های بیشتری را دریافت می كنند گفت: استان فارس، بیشترین تعداد مدارس پنج ستاره و چهار ستاره کشور و بالاترین سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان كمتر از ۱۲ سال را در كشور دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همكاری خوب آموزش و پرورش و علوم پزشكی را عامل اساسی در كسب این عنوان ذكر و با تأكید بر لزوم توجه به افزایش تحرك دانش آموزان تحت نظارت والدین و كاهش مصرف فست فود، غذای چرب، شیرین و پرنمك، خاطرنشان كرد: باید بتوانیم تا سال آینده، آمار ۳۰ تا ۳۵ درصدی دانش آموزی چاق و اضافه وزن در استان را کاهش دهیم .
ایمانیه ابراز امیدواری كرد كه در آینده نزدیک با افتتاح ۱۲ مرکز سلامت دانش آموزی توسط آموزش و پرورش استان فارس، میزان پوسیدگی دندان را کاهش دهیم؛ اگر چه براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان کمتر از ۱۲ سال در این استان ۲ برابر متوسط كشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم توجه اولیا برای تقویت بنیانهای خانواده و كاهش آمار افسردگی، گفت: اگر زندگی با نشاط و پرتحرك باشد، افسردگی سراغ افراد نمیآید. ایمانیه با بیان اینكه بازیهای رایانهای، تماشای بیش از حد تلویزیون و مصرف تنقلاتی نظیر چیپس و پفك را از عوامل مهم در كم تحركی و افزایش آمار چاقی نزد دانشآموزان است، گفت: باید با استفاده از الگوهای صحیح بتوانیم سبك زندگی سالمی را در خانوادهها رواج دهیم. حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز ابراز امیدواری كرد كه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراقبان سلامت آموزش و پرورش، بتوانیم در پیشگیری از انواع بیماریها تلاش مضاعفی داشته باشیم. وی با بیان اینكه ۸۰۰ هزار دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی در فارس حضور دارند، گفت: همواره برای شناسایی عوامل خطر در بروز بیماریها و تشخیص بهموقع بیماری دانشآموزان تلاش كردهایم و این تلاشها بیش از گذشته تداوم خواهد داشت. نصرا... كیانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز گفت: باید به بهداشت توجه کرد، زیرا بهداشت کلید آینده فعالیت های اقتصادی و سلامت اجتماعی است و برای رسیدن به سلامت اجتماع، توجه به رعایت اصول بهداشتی، ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =