چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با حضور دکتر خباز برگزار شد

خباز با بیان اینکه نظارتها پس از ابلاغ دستور العمل لازم و ضروری است، گفت: راستی آزمایی مهم است و باید بین مردم و دستگاههای اجرایی اعتماد به وجود بیاید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین وی با اشاره به اینکه اگر امروز جلوی آلودگی منابع آبی را نگیریم، در آینده ما را به سمتی خواهد برد که جبران آن غیرممکن است، افزود: سیاستهای دولت و برنامه 5 ساله ششم را 3 مسأله مهم آب، محیط زیست و اشتغال تشکیل می‌دهد و اولین تکلیف ما آنست که مردم منطقه را از خدمات خود آگاه کنیم تا به آرامش فکری و روحی برسند. همچنین در خصوص تأثیر زباله های استان مازندران، و ملی بودن قضیه ما نمیتوانیم نقش تماشاچی داشته باشیم و مسئولیت اخلاقی، ملی و مردمی ما ایجاب میکند که این موضع را با رایزنی با استاندار مازندران پیگیری نماییم.
استاندار همچنین میزان نیاز بخش صنعت و معدن استان به آب را بیش از مقدار کنونی عنوان کرد که باید در این حوزه پیگیریهای بیشتری صورت پذیرد.
در ادامه مهندس زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: به شرکت آب منطقه ای مأموریت دادیم که آلودگی یکی از چاههای شرکت شهرکهای صنعتی را بررسی کنند و پس از نظر دقیق کارشناسی و شناسایی منبع آلودگی آب، باید اقدام جدی انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی به ساز و کار قانونی محیط زیست برای جلوگیری از آلایندگی منابع آب اشاره و با بیان اینکه باید جلوی چاههای جذبی مخفی را بگیریم گفت: پایش آلودگی آب همیشه باید انجام شود اما دستگاهها باید نتایج آزمایشات سلامت و بهداشت آب شرب را به مردم اعلام کنند تا از نگرانی و احساس عدم امنیت مردم منطقه کاسته شود.
گفتنی است؛ بررسی تأثیرات زباله های استان مازندران بر منابع آب و خاک منطقه فولادمحله و اگره و ارائه گزارش اقدامات دستگاههای محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، فرمانداری مهدیشهر، شرکت آب منطقه ای سمنان، بررسی عوامل تأثیرگذار بر تغییر کیفیت منابع آب زیرزمینی شرق دشت سمنان و شهرک صنعتی شرق سمنان، و ارائه گزارش اقدامات آب منطقه ای در رابطه با سد کالپوش دستورات چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال جاری بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =