نمایش عکس‌های مرتبط با زندگی امام خمینی برای نخستین بار در اصفهان

دبیر اجرایی مسابقه عکس روح‌الله گفت: در نمایشگاه عکس روح‌الله، عکس‌هایی مرتبط با زندگی امام خمینی (ره) است برای نخستین بار در اصفهان به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید استکی در نشست اختتامیه نخستین جشنواره مسابقه عکس روح الله اظهار داشت: مسابقه عکس روح الله برای نخستین بار در اصفهان با محوریت روایت شخصیت حضرت امام خمینی (ره) با رویکرد هنری برگزارمی‌شود.

وی افزود: این مسابقه عکس در سه محور اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره)، اماکن و شخصیت امام خمینی برگزار می‌شود و به دلیل محدودیت‌های موضوعی تکنیک مسابقه آزاد بوده است.

دبیر هنری نخستین مسابقه عکس روح الله با بیان اینکه ۷۱ نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: ۴۳۵ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است که در نهایت ۷۳ اثر به نمایشگاه راه یافت.

نمایش ۳۱ تک عکس در بخش حرفه ای

وی با بیان اینکه داوری آثار مسابقه روز چهارشنبه هشت شهریورماه با حضور دو داور از تهران و یک داور از اصفهان برگزار شد، بیان داشت: پس از چندین مرحله داوری ۳۱ تک عکس در بخش حرفه ای، ۱۰ اثر در بخش موبایل، دو مجموعه عکس در بخش حرفه ای و دو مجموعه عکس موبایلی به دفتر جشنواره رسید.

مومن‌زاده با اشاره به اینکه استان‌های هم جوار مانند مرکزی، همدان، چهارمحال، همدان، کردستان مرکزی و تهران نیز در این مسابقه شرکت داشتند، ابراز داشت: با توجه به استقبال از این جشنواره سال آینده قرار است مسابقه عکس روح الله به شکل ملی برگزار شود.

وی سطح آثار رسیده به جشنواره را خوب ارزیابی و تاکید کرد: در راستای برگزاری این مسابقه و به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با اندیشه‌ها و زندگی امام خمینی (ره) دو کارگاه ورک شاپ با حضور ساسان معیری و مریم کاظم زاده از عکاسان جنگ برگزار شد.

برگزاری اردوهای بازدید از بیت امام خمینی (ره) برای عکاسان

دبیر هنری نخستین مسابقه عکس روح الله اضافه کرد: همچنین اردوهای بازدید از بیت امام خمینی (ره) در خمین، جماران و مرقد ایشان با حضور عکاسان ثبت‌نام کننده در این مسابقه برگزار شد که از اصفهان حدود ۴۰ نفر حضور داشتند.

وی با اشاره به جوایز نفرات برتر این مسابقه گفت: در بخش‌های مختلف مسابقه از دو میلیون تا ۵۰۰ هزار تومان به نفرات اول تا سوم اهداء می‌شود.

مومن زاده با اشاره به اینکه در فراخوان اولیه بخش شایسته تقدیر نداشتیم، گفت: پس از داوری برخی عکس‌ها شایسته تقدیر شناخته شدند و بر این اساس از چهار عکس در بخش تک عکس و حرفه ای تقدیر خواهد شد.

در ادامه مجید استگی اظهار داشت: در کنار برگزاری مسابقه عکس روح الله برای عکاسان پیشکسوت نیز فراخوان جداگانه‌ای صادر شد.

وی افزود: بر این اساس عکس‌های از مهدی جانی پور و مسیب نجفی دو عکاس پیشکسوت اصفهان مرتبط با امام خمینی (ره) برای نخستین بار در نمایشگاه عکس روح‌الله به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر اجرایی مسابقه عکس روح‌الله با بیان اینکه برای عکس‌های مسابقه حق تالیف ۷۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است، گفت: مهمان ویژه این نمایشگاه محمد صیاد از عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس و انقلاب است.

نمایشگاه عکس روح الله به مدت یک ماه در نگارستان امام خمینی (ره) برقرار است

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس روح الله به مدت یک ماه در نگارستان امام خمینی (ره) برقرار است، بیان داشت: این نمایشگاه در چهار استان خمینی‌شهر، تهران و قم نیز برقرار خواهد بود.

استکی با اشاره به اینکه نگاه های متفاوتی از جوانان به مسابقه عکس روح‌الله شاهد بودیم، تاکید کرد: در اردوهایی که برای آشنایی عکاسان به مقصد جماران، خمین و مرقد امام برگزارشد، جوانان متفکرانه برای عکس‌ها تصمیم می گرفتند به نوعی که سطح عکس‌هایی که در داوری نیز برگزیده نشده بسیار خوب و نام عکس ها با محتواست.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات نگارستان برای کمک به جوانان شرکت کننده در مسابقه عکس روح‌الله در اختیار داشتن مشاور و امکان استفاده از کتابخانه اختصاصی بوده است، به نوعی که حتی از عکس های قدیمی جماران بازدید کردند.

گفتنی است نمایشگاه عکس روح الله از  روز گذشته به مدت یک ماه از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ در نگارستان امام خمینی واقع در میدان فیض پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =