رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت با آغاز طرح رجیستری، برای کسانی که به صورت مسافری گوشی وارد کشور می‌کنند به تدریج سامانه‌ گمرکی آماده می‌شود که مانند سایر گوشی‌هایی که در دست مردم است، ثبت رسمی شوند.

 

به گزارش خبرآنلاین، فلاح جوشقانی افزود گوشی‌هایی که از خارج از کشور باشند و بخواهند به صورت رومینگ استفاده کنند نیز برای مدت معینی اعلام می‌شود که بتوانند در شبکه داخلی کار کنند.

وی با اشاره به گوشی‌هایی که از قبل به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، ‌ اظهار کرد: تا پیش از تاریخی که ما اعلام کنیم، هر گوشی که در شبکه فعال باشد هیچ مشکلی ندارد و به عنوان گوشی مجاز تلقی می‌شود اما بعد از آن تاریخ، بر اساس مدل‌هایی که ما اعلام می‌کنیم، اگر آن گوشی از مبادی قانونی وارد نشده باشد، در شبکه سرویس نخواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که اگر گوشی گارانتی خارجی داشته باشد هم قاچاق محسوب می‌شود، گفت: هر گوشی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده باشد، قاچاق محسوب می‌شود. گوشی‌ها حتما باید از طریق نمایندگی‌های معتبری که نماینده رسمی آن سازنده جهانی هستند وارد شوند و گارانتی‌هایی که این نمایندگی‌ها اعلام می‌کنند از نظر ما معتبر است. مباحث مربوط به گارانتی نیز مربوط به وزارت صنعت است که اقداماتی را انجام می‌دهند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =