۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

ایرنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای برون رفت از تله فقر در جامعه نیاز داریم که گفتمان مهارت آموزی را در جامعه تسری دهیم.

«علی ربیعی» روز شنبه در مراسم نشست صمیمی با کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معرفی «سلیمان پاک سرشت» به عنوان ریاست جدید این سازمان، افزود: گفتمان چالش بزرگ بیکاری برای نخستین بار از سوی این وزارتخانه در دولت یازدهم از سوی وزارتخانه متبوع بیان شد با اینکه می دانستم این موضوع به نفع ما نیست اما مشکلی بود که جامعه باید نسبت به آن حساس می شد.

وی با اشاره به سال 2030میلادی گفت: باید بدانیم که تا این سال چه میزان نیرو وارد بازار کار کشور خواهد شد.
ربیعی افزود: موضوع هایی نظیر آب و خاک مواردی است که به خودی خود در جامعه از سوی شرایط طبیعی زمین و آب بیان می شود.
وی ادامه داد: اما فقدان مهارت چالش بزرگ ایران است و باید اعلام کرد که مردم بی مهارت چالش بزرگ ایران محسوب می شوند، بی مهارتی در همه ابعاد زندگی به چشم می خورد از رانندگی گرفته تا مهارت های دیگر اجتماعی که ما فاقد آن هستیم.
وزیر کار با بیان اینکه پول توسعه نمی آورد، گفت: ساختار کارخانه ها ،بازاریابی ،طراحی ،کارگر ماهر و مدیر ماهر نیاز امروز توسعه جامعه ایران است.
وی ادامه داد: بدون همه اینها بناها ساخته می شوند اما در طول هفت تا هشت سال رقابت خود را از دست می دهند مگر اینکه با دادن سوبسید ( یارانه ) آنها را به ظاهر سودمند کنیم.
وزیر کار گفت: به طور مثال لوله ای در خانه شما خراب می شود چندین لوله کش که مهارت کافی ندارند را به خانه می آورید و در انتها نه مشکل شما رفع نمی شود بلکه پول هنگفتی هم از جیبمان خارج خواهد شد.
وزیر کار معتقتد است: باید نماد نوآوری،بهره وری و تغییر باشیم و چنین مسائلی را در جامعه راه اندازی کنیم.
وی تاکید کرد: برای پشت سر گذاشتن فقر باید ادمها را با مهارت کنیم و من چقدر خوشحالم که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به سمت دانشگاه شدن پیش نرفت.
ربیعی گفت: حدود 30 میلیون نفر در جامعه نتوانسته اند به دیپلم برسند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید برای چنین افرادی آموزش ارائه دهد.
وی با بیان اینکه کتابهایی که اگر این سازمان را به سوی دانشگاه شدن تغییر می داد، ارزش لازم را نداشت ،گفت: باید به سمتی برویم که دست همه افراد کتاب هایی دستی (هندبوک) در زمینه های مختلف مهارتی داشته باشیم که افراد با مراجعه به آنها بتوانند مشکلات مهارتی خود را حل کنند.
به گفته ربیعی، هم اکنون در زمینه آموزش های آشپزی به چنین رویه ای دست یافته ایم اما این نوع کتابها باید در زمینه های دیگر مهارت هم تسری یابد.
وی از پاک سرشت خواست که گفتمان مهارت را در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گسترش دهد .
وی گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه ای در سطح کارگاهی و روستا باید راه اندازی شود و باید این سازمان به چنین حرکتی مبادرت کند.
وی پاک سرشت را به عنوان مدیر 'بی کس و کار ' عنوان کرد و گفت: هیچ توضیه ای در انتخاب ایشان به من نشده است و انتخاب ایشان تنها به دلیل شایستگی و توانمندی های فردی ایشان بوده است.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =