ایسنا نوشت: شخصیت‌های سیاسی،‌ پارلمانی و آکادمیک در اقلیم کردستان از نخست وزیر این اقلیم و معاونش خواستند که از پست‌های خود استعفا دهند.

به گزارش سومریه نیوز، در بیانیه‌ای که از سوی 109 شخصیت سیاسی،‌ پارلمانی،‌ آکادمیک و رسانه‌ای کرد امضاء شده،‌ آمده است: همه‌پرسی که در 25 سپتامبر گذشته در اقلیم کردستان صورت گرفت، فاجعه بزرگی را برای مردم ما رقم زد و در پی آن مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت و از منصبش استعفا داد.

افرادی که این بیانیه را امضاء کرده‌اند از نیچروان بارزانی و قباد طالبانی معاون وی نیز خواستند تا مسئولیت خود را در همه‌پرسی بر عهده گرفته و از پست‌هایشان استعفا دهند.

آن‌ها اعلام کرده‌اند که نخست وزیر اقلیم کردستان و معاونش مسئول نابسامانی اوضاع و بحران‌ها در اقلیم کردستان پیش از اجرای همه‌پرسی بودند که از جمله این بحران‌ها مشکل حقوق‌ها و توقف فعالیت پارلمان و فروپاشی وضعیت اقتصادی و کم بودن خدمات ارائه برق و سوخت طی 26 سال گذشته است.

آن‌ها همچنین خواهان تشکیل دولت تکنوکرات مستقل موقت برای اداره اقلیم کردستان طی دوره زمانی 6 تا 8 ماه شدند.

کسانی که این بیانیه را امضاء کردند تصریح نمودند که ماموریت‌های دولت موقت در نظارت بر انجام گفت‌وگو با بغداد و عادی سازی اوضاع و آمادگی برای برگزاری انتخابات سالم در اقلیم کردستان خلاصه می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =