۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

یکی از مهمترین بخش‌های هر سازمانی واحد مالی آن است که نقش تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های سازمانی دارد.

واحد حسابداری به دلیل درگیری‌های دائمی در مباحث مالی یکی از حساس‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکاری است. فرقی نمی‌کند یک سازمان بزرگ باشید یا یک شرکت و فروشگاه کوچک، چرا که به هر حال هر بنگاه اقتصادی با تراکنش‌های مالی زیادی در طول روز، هفته، ماه و سال مواجه است.

برخی در کسب‌وکار خود خیلی به حساب‌ و کتاب براساس اصول حسابداری و نرم‌افزارهای مالی اهمیت نمی‌دهند و به همان روش‌های سنتی کار می‌کنند. شاید برخی موضوعات مالی مانند تراز مالی، ارزش دارایی‌ها یا مانده بدهکاری و بستانکاری برای آنها اهمیت نداشته باشد، اما با استخدام حسابدار متخصص می‌توانستند به اوضاع خود سر و سامان بهتری بدهند.

از طرف دیگر هر کاری تخصص و مهارت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. این ادعا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با موضوعات مالی سروکار داشته باشید. استخدام حسابدار مورد اعتماد و متخصص در این بخش می‌تواند کمک ویژه‌ای باشد؛ چرا که این فرد نه تنها تحصیل کرده‌ی این رشته است و با کلیه‌ی سرفصل‌های مالی آشنایی دارد، بلکه به کمک نرم‌افزارهای حسابداری و مالی می‌تواند لحظه به لحظه گزارش‌های حسابداری را در اختیار مدیران قرار دهد.

از این رو وضعیت نقدینگی، اسناد دریافتی و پرداختی، دارایی‌ها، میزان هزینه نیروی انسانی، هزینه‌های جاری و... به خوبی مشخص می‌شود و مدیران می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتری نسبت به آینده تصمیم‌گیری کنند.

یکی از مهارت‌های حسابداران می‌تواند ارائه‌ی گزارش‌های سود و زیان باشد. این گزارش از این جهت اهمیت دارد که صاحبان کسب و کار می‌توانند براساس آن در مواردی که سودآور بوده سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و عرضه‌ی محصولات زیان‌ده را متوقف نمایند.

از طرف دیگر برخی کسب‌وکارها تراکنش‌های مالی زیادی دارند که درگیر شدن مدیران رده‌بالا در این موارد حواشی آنها منطقی به‌نظر نمی‌رسد. استخدام حسابدار حرفه‌ای در این بخش می‌تواند راهگشا باشد. کنترل تراکنش‌های مالی، پرداخت و دریافت‌ها، پرداخت هزینه‌های جاری، کنترل و مدیریت رسیدهای تحویل داده شده و دریافتی، ارائه‌ی گزارش‌های روزانه و ثبت کلیه‌ی تراکنش‌ها و اسناد در سیستم‌های مالی کمک می‌کند تا مشکلات این بخش به حداقل برسد.

اگر حسابدار متخصص و حرفه‌ای استخدام کنید مزایای دیگری دارد. یکی از آنها در شرایط فعلی بازار این است که مجبور نیستید جرایم سنگین مالیاتی پرداخت کنید و با پرداخت به موقع مالیات درگیر مشکلات عجیب و غریب نمی‌شوید.

مزیت دیگر استخدام حسابدار این است که با تدیون یک استراتژی مالی خوب می‌تواند به رشد سریع و توسعه‌ی سازمان و مجموعه‌ی شما کمک کند. بهترین شخصی که روی موضوعات مالی مجموعه اشراف دارد حسابدار یا در سطوح بالاتر مدیر مالی است. از این رو بهترین برنامه‌ی مالی را می‌تواند ارائه کند.

یکی از پر‌رنگ‌ترین وظایف واحد مالی و به‌ویژه بخش حسابداری، موضوعاتی چون حقوق و دستمزد، تسهیم درآمد، محاسبه‌ی پورسانت و... است که اگر بخواهید خودتان درگیر محاسبات این چنینی شوید، بی‌شک باید تمام ماه را روی آن زمان بگذارید. اما استخدام حسابدار متخصص می‌تواند دغدغه‌های شما را در این بخش کاهش دهد. یک حسابدار حرفه‌ای با اشرافی که نسبت به موضوعات حقوق و دستمزد و تسهیم درآمد شرکا دارد، می‌تواند به بهترین شکل این بخش را مدیریت کند.

یکی از مهمترین مزایای استخدام حسابدار در بخش‌های خصوصی به ویژه کسب‌وکارهای کوچک به چشم می‌خورد که شاید این موضوع را خیلی جدی نمی‌گیرند. اما در کسب‌وکارهای کوچک، استخدام حسابدار در کنار بهره‌گیری از یک نرم‌افزار حسابداری خوب می‌تواند بیشترین دغدغه‌های صاحب کسب‌وکار را برطرف کند. نرم‌افزارهای حسابداری در هر کسب‌وکاری مفید و کارگشا هستند و برای کارکردن تخصصی با این نرم‌افزارهای قطعا به استخدام حسابدار نیاز خواهید داشت.

حسابداری یکی از مشاغل پرطرفدار و شاید با درآمد خوب در سطح دنیا و ایران است که اتفاقا متقاضیان زیادی دارد. اگر تمایل به استخدام حسابدار دارید، به سادگی می‌توانید از بخش استخدام سایت شیپور نیروی مورد نیاز خود را تامین کنید.

2121