شنبه سیاه استانبول با اعلام خبر حراج سکه از سوی بانک کارگشایی از راه رسید.

 به گزارش خبرآنلاین، اولین روز هفته ، با اعلام خبر حراج سکه از سوی بانک کارگشایی، روند نزولی قیمت ها از اولین ساعات روز شروع شد و پیش بینی می شود تا زمان تخلیه کامل حباب سکه تداوم داشته باشد.در اولین گام هر قطعه سکه تمام بهار ازادی طرح قدیم 43 هزار تومان کاهش قیمت را در اولین روز هفته نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته تجربه کرده است.

 بازار معاملات استانبول و سبزه میدان در حالی شاهد ریزش شدید قیمت هاست که حراج بانک کارگشایی نه از اولین ساعات روز که از ساعت دو بعداز ظهر آغاز می شود و تا ساعت چهار تداوم خواهد داشت.

قرار است در  روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز طبق زمان بندی این برنامه اجرایی شود.  در مرحله دوم عرضه ربع سکه نیز از سوی بانک کارگشایی آغاز شود . امروز سکه تمام بهار و نیم بهار آزادی  در حراج سکه عرضه خواهند شد.

 قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی در هفته های اخیر روندی صعودی را تجربه کرد به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران خرد که از سودهای بانکی ناامید شده بودند و باید به سود 10 ردصدی برای سپرده های کوتاه مدت و سودهای 15 درصدی برای سپرده های بلند مدت تن می دادند، وسوسه شدند بار دیگر به بازار سکه و ارز ورود کنند.

 این سود واهی اما دیرپا نبود ، با اعلام خبر حراج سکه از سوی بانک کارگشایی ، ماه عسل سرمایه گذاران به پایان رسیده حباب سکه آغاز به تخلیه کرد و حالا سکه هایی که روی یک میلیون و 430 هزار تومان را نیز دیده بودند، به قیمت یک میلیون و391 هزار تومان است که تا لحظه تنظیم خبر به یک میلیون و 385 هزار تومان کاهش یافت.

 فاصله قیمتی سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید در روزهای پرواز قیمت ها به نزدیک 90 هزار تومان نیز رسیده بود اما در شرایط کنونی قیمت ها فاصله ای در حدود 35 هزار تومان را دارند به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار به قیمت یک میلیون و 353 هزار تومان عرضه می شود . قیمت سکه تمام بهار طرح جدید نیز یک میلیون و 350هزار تومان است. نیم سکه نیز به قیمت 696 هزار و ربع سکه به قیمت 395 هزار تومان فروخته می شود.

 این در حالی است که روز پنجشنبه هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید یک میلیون و 430 هزار تومان و هر قطعه نیم سکه 718 هزار تومان عرضه شد .

 ربع سکه نیز به قیمت 402 هزار تومان فروخته می شد. به این ترتیب هر سکه کاهش قیمتی بیش از 43 هزار تومان را تجربه کرده است و پیش بینی می شود این روند همچنان تداوم داشته باشد.

هر دلار آمریکا در بازار 4129 تومان عرضه می شود که نسبت به آخرین روز هفته رشدی برابر با 30 تومان را نشان می دهد . هر یورو با 4920 تومان برابری می کند که این قیمت نیز رشدی برابر با 35 تومان را تجربه کرده است.

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا GB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    15 2
    چه خوش خیال... فقط چن تا گردن کلفت میلیاردر اراده کنند کل خزانه سکه بانک مرکزی رو توسه سوت میخرن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    3 14
    رییس بانک مرکزی اخطار داده بود. حالا ضرر می کنند و باز یقه سیف را می گیرند. اخبار را بخوانید. خداروشکر بانک مرکزی بازار را کنترل می کند.
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    2 0
    بانک مرکزی برای جمع آوری پول های سرگردان این کار را کرده است. هجوم مردم برای خرید سکه از بانک هم هیجانی است و سود چندانی ندارد که برایش سرو دست میشکنند.