۰ نفر
۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰

ایرنا نوشت: تارنمای پولیتیکو نوشت: حمله بی ادبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نشانگر خشم واشنگتن از ناتوانی در مقابله با فعالیت‌های نظامی پیونگ یانگ است.

به گزارش تارنمای خبری پولیتیکو، ترامپ در سخنرانی خود برای کاهش مالیات ها در شهر سنت چارلز ایالت میزوری با استفاده از لفظ بی ادبانه « توله سگ » علیه رهبر کره شمالی کیم جونگ اون را مورد حمله قرار داد.

جنگ لفظی میان دو کشور در ماه‌های گذشته به شدت بالا گرفته و این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ از عبارت‌های سخیف علیه رهبر کره شمالی استفاده می کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کیم را «مرد موشکی» خوانده و تهدید کرده بود که کره شمالی را « نابود ‌می‌کند»؛ اظهاراتی که واکنش‌های منفی بسیاری را در داخل و خارج از آمریکا به دنبال داشت.

رهبر کره شمالی هم در یکی از نطق‌های اخیر خود، از واژه‌ای معادل «پیر دیوانه» برای توصیف ترامپ بهره گرفت.

پیونگ یانگ بامداد چهارشنبه موشکی قاره پیما را به سمت دریای ژاپن شلیک و اعلام کرده بود که از این پس تمامی خاک آمریکا را در تیررس خود دارد؛ موضوعی که نگرانی واشنگتن و متحدانش را در منطقه به همراه داشت.

این کشور به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و همچنین موشک‌هایی را شلیک کرد که از حریم هوایی ژاپن گذشت و موجب وحشت شهروندان این کشور شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =