۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که یک سرباز ارتش ترکیه در جریان عملیات عفرین در پی درگیری با معارضان کُرد سوری کشته شده است.

در جریان عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون، یک سرباز ارتش ترکیه در پی درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در جنوب شرقی روستای گل بابا از استان کیلیس کشته شد.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.
ارتش ترکیه به حملات خود در روز گذشته شدت بخشید و توانست کنترل یک کوه استراتژیک به نام برصایا در حومه عفرین را به دست بگیرد.
بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، در پی حمله خمپاره ای روز دوشنبه نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د به منطقه کریک خان شهر حاتای، یک شهروند ترک کشته و 2 نفر بشدت زخمی شده اند.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    9 8
    اره جان خودت . ترکیه خودش حامی تکفیری های داعش بود . حالا بساط داعش درحال برچیده شدن است . دق دلیش سر کوردهای بیچاره که همواره مظلومترین قوم در تاریخ بوده اند خالی می کند . البته کشورهای تاثیرگذار و حتی سوریه از این موضوع استقبال می کنند هر چند در ظاهر این اقدامات را محکوم می کنند
    • امیر A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
      1 4
      زیاد خودتو ناراحت نکن ترکیه به زودی همه تروریستها رو از عفرین بیرون میکنه.قیافه هواداران پان کردهای تجزیه طلب اون موقع دیدنی میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    8 7
    تلفاتشون خیلی بیشتر از این حرفهاس. تصویر انهدام تانکهاشون توی نت هست. اینترنت اون منطقه رو هم قطع کردن که این افتضاحات به بیرون درز نکنه.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    14 8
    قربانی؟ برای کسی که در خاک کشوری که بهش تجاوز کرده کشته میشه، لفظ هلاکت رو به کار میبرن.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      4 4
      اون لفظ برای تروریست هاست.
  • آیدین US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 3
    ترکیه عملا فاتحه سوریه رو از اساس خوند و تجزیه سوریه قطعیه. اما چیزی که جالبه اینه که هنوز یکروز از حمله نگذشته یک سرباز ترکیه در درگیری با کردهای سوریه در داخل خاک خود ترکیه کشته شده حالا فکر میکنید این ترک ها داخل خاک سوریه چه بلایی سرشون میاد؟
    • امیر A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
      2 3
      کجای کاری؟تا چندین کیلومتر وارد خاک سوریه شدن و چندین روستا رو گرفتن.برای شهید شدن یک سرباز ترکیه اینقدر ذوق زده شدی ولی برای هلاکت صدها تروریست یگان های خلق چیزی نگفتی؟خخ
    • بی نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
      0 3
      دیر و زود داره ولی اخرش مشخصه که تروریستهای یگان خلق از عفریت فرار خواهند کرد