پوستر نمایش «آشویتس زنان» که به روایت رنج سه زن از لهستان، فرانسه و آلمان در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پوستر نمایش «آشویتس زنان» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری رونمایی شد. این نمایش از دوازدهم شهریور به مدت پانزده شب در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت.

پوستر این اثر توسط امین قنبری طراح و گرافیست عرصه سینما و تئاتر طراحی شده است.

او طرح پوستر «آشویتس زنان» را این گونه توصیف کرد: «ویلن و در کل موسیقی یکی از عناصر اصلی این نمایشنامه بود و از سویی ساختار این ساز فرمی ظریف و زنانه داشته و به عنوان نمادی از زنانگی محسوب می‌شود. البته این ساز و یا همان زنان درگیر جنگ، بر اثر مخاطرات به وجود آمده به طور کامل فرم و شکل اولیه خود را از دست داده و خشونت جنگ جای ظرافتشان را گرفته است. اما نکته اینجاست که هر قدر هم جنگ در جهان باشد و ادامه پیدا کند، هنوز هم ویلن، ظرافت و زنان وجود دارند. ویلنی که روی یک پارچه دخترانه (که آن هم بر اثر جنگ چرک شده) به حیات خود ادامه می‌دهد اما هیچگاه از نفس نمی‌افتد.»

امیر شمس، یگانه رجبی، شهرزاد محمودی و یاسمن میرزایی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.

«آشویتس زنان» روایتگر مشکلات و سختی‌هایی است که جنگ جهانی دوم برای خانواده‌ها و زنان به همراه داشته و در همین بستر به شرح مشکلات سه تن از زنان کشور‌های لهستان، فرانسه و آلمان می‌پردازد که در خلال جنگ خانه و خانواده‌شان را از دست می‌دهند.

رها حاجی‌زینل عهده‌دار رهبری گروه موسیقی این اثر خواهد بود. سیاوش همزه و پروشات مشایخی (نوازندگان ویلن سل)، اشکان حشمتی (نوازنده کوبه‌ای) و محمد‌امین فرخی، مهدی ابوحمزه و آذین الهی (آوا)، گروه موسیقی را شکل می‌دهند.

سایر عوامل اجرایی نمایش «آشویتس زنان» عبارتند از؛ علی کوزه‌گر (طراح نور)، طا‌ها فرد (مدیر صحنه)، داریوش مفاخری (دستیار و برنامه‌ریز)، حنانه محمودی (منشی صحنه)، نوید ملکی یگانه (عکاس)، عرفان رضوی (دستیار صحنه)، مهدیار حسن پور (مترجم آلمانی) و مهدی ابوحمزه (مترجم انگلیسی).

 242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =