توصیه مخالف وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی/ افراد بی‌انگیزه را از خودتان دور کنید

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فراهان گفت:هرچند عملکرد آقای حجتی موجب خرسندی مقام معظم رهبری است و بر هیچ کسی پوشیده نیست اما در اطراف ایشان به جز بازنشستگان نیروی کارآمد دیگری وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از وزارتخانه‌هایی که بستری برای خلق ثروت از مسیر تولید و اشتغال مولد محسوب می‌شود و 90 درصد از ارزش مواد غذایی مورد نیاز و 19 درصد اشتغال مولد کشور را به عهده دارد، می‌تواند نقش مهمی را در فرایند توسعه ملی ایفا کند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیازمند مدیری مدبر و با تجربه است که با در نظر داشتن محدودیت‌های اقلیمی کشور به ویژه محدودیت‌های متاثر از خشکسالی‌های اخیر، مدیریت بحث‌برانگیز بر منابع آبی کشور داشته باشد چرا که تعداد چاه‌های غیرمجاز، خشک شدن قنات‌ها، تالاب‌ها و تمرکز استفاده از آب‌های صنعت کشور برای آب شرب، فعالیت‌های کشاورزی را دچار تنگنا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات با بیان اینکه معضلات فراوانی در حوزه‌های آبی‌و فعالیت‌های آبخیزداری،‌ توسعه آبخانه‌های کشور وجود دارد که  سبب شده ،بخش کشاورزی با ناپایداری در تولید مواجه شود،عنوان کرد: سرمایه‌گذاری‌های محدود گذشته در اراضی پایاب صدها و توسعه شبکه آبیاری اصلی و فرعی مکان بهره‌برداری مناسب و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در احداث سدها را مختل کرده است.

او اضافه کرد: سال گذشته جشن خودکفایی گندم را گرفتید، رکورد خرید حدود 11.5 میلیون تن گندم را در سال‌های بعد از انقلاب تجربه کردید اما وعده سر خرمن کشاورزان که دیرباز در ذهن همه کشاورزان بود را بر باد دادید. کشاورزانی که در زمان کاشت در هزینه‌های زندگی در فصل برداشت وعده دادن بدهی‌های خود را می‌دادند به علت عدم مدیریت حضرتعالی و پرداخت به موقع پول گندم آنها به جز یک بدهی برای کشاورزان باقی نماند.

حسینی با بیان اینکه  امسال هم که وعده داده بودید 50 درصد پول گندم را بعد از 10 روز پرداخت کنید، ولی بعد از 30 روز پرداخت شد،گفت: با توجه به همین فاکتوری که دست من است بیش از 30 روز به طول انجامیده است.

او ادامه داد: خالی شدن روستاهای کشور به طوری که در سرشماری سال 95 جمعیت روستایی ما به 25 درصد رسیده است و سن بالای افراد ساکن در روستاها به بیش از 40 سال رسیده است با اجرای سیاست «مزرعه تا سفره شما» سفره آنها کوچکتر شده است.

نماینده مردم تفرش و آشتیان و فرهان همچنین گفت: با وجود آنکه  خدماتی چون آب، برق، گاز و تلفن را به روستاها برده‌ایم ولی امروز در روستاها به خاطر نبودن درآمد مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارند.

او در ادامه مخالفت خود به  با اجرای قانون اراضی ملی و اصلاحات آن و اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر زمین خواری اشاره کرد و گفت: نه تنها جلوی زمین خواران حومه تهران را نگرفته‌اید بلکه اگر سری به دادگاه‌های شهرستان‌های کوچک بزنید کشاورزان خودتان را خواهید یافت که در راهروهای دادگاه‌های شهرستان‌ها به جای اینکه در مزرعه باشند، منتظر آرا هستند.

او اضافه کرد: امروز مردم روستا از همکاران منابع طبیعی شما از مزارع فرار می‌کنند جایی که با اجرای قوانین سنوات بسیار گذشته مشکلات عدیده‌ای را بوجود آورد هیچ لایحه‌ای تحت عنوان اصلاحیه به مجلس نیاوردید که موجب کوچ مردم روستاها در حاشیه شهرها شدید.

حسینی همچنین گفت: تیم مدیریتی شما یکی از علامت‌سوال‌های اکثر نمایندگان است و بنابراین لازم است تیم مدیریتی وزارت باید اصلاح شود.

او گفت: در شرکت های زیرمجموعه وزارت جهادکشاوزی،از جمله  در راس سازمان تعاون روستایی فردی بی انگیزه وجود دارد.خریدهای خارجی برای تنظیم  بازار میوه مشکل دارد.چرا در زمان تولید داخل برای صادرات کوشش نمی شود؟

حسینی تاکید کرد: در صندوق محصولات کشاورزی آنجا چه می گذرد؟ با وجود تصویب منابع برای پرداخت، خسارت های لازم به کشاورزانی که دچار سرمازدگی شدند پرداخت نشد؟

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =