اپل به عکاسان خبری اجازه داد تا از کارخانه سری خود در شانگهای چین بازدید کنند تا مطمئن شوند که موج انتقادات علیه اپل صحت ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، اپل برای سری ماندن جدیدترین محصولات خود اجازه بازدید از کارخانه تولید محصولات خود، پگاترون،  را نداده است و البته پس از موج شایعات نسبت به وضعیت بد کارگران مجبور به بازگشایی دربهای کارخانه به روی رسانه‌ها شده تا اطمینان دهد همچنان با کارگران مهربان است.

 سیستم اداری جدید با اسکن 50 هزارکارگر یک دست صورتی پوش در بدو ورود در ساعت 9:20 دقیقه صبح شروع می‌شود و پس از بازرسی توسط سوپروایزر در کمتر از 6 دقیقه در جای خودشان مستقر می‌شوند.

شورای نظارت بر حقوق کارگران چین همچنین از فشار کاری در این کارخانه می‌گوید و یکی از کارگران دستمزد ماهانه خود را که 2020 یوآن معادل 200 پوند است را نشان داد. سیستم اسکن کارگران اجازه 60 ساعت کار در هفته را می‌دهد و کارگران از تماشای تلویزیون و وای فای نهایت استفاده را می‌برند.


اپل گزارش مرگ کارگران در سال 2013 را بی ارتباط با شرایط کارخانه می داند و ان را شانتاژ تبلیغاتی علیه خود می داند. البته چیزی هم آن زمان ثابت نشد!

کمپانی اپل اجازه ورود به داخل کارخانه را به هیچ‌کسی نمی‌دهد چراکه می‌داند این کار یعنی پاسخ به فشار رقبا برای دیدن فناوری‌های پیچیده اپل!

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    مبنای کاپیتالیسم غارت دسترنج انسانهاست. ماهی 200 پوند در ازای 60 ساعت کار هفتگی یعنی بردگی مدرن و اینچنین است که اپل پول ساز ترین برند دنیا میشود.
    • نیما A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      85 12
      مثل ایرانه . صبح تا شب باید .... بزنی بعدش ملت.....هزار میلیارد دلار خرج ........ میکنن .
    • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      128 5
      مهندس ما چقدر پول مي گيريم كه جنابعالي از كاپيتالسيم اينچنين گله مندي؟
    • ali A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      62 5
      عزیزم اولاً 200 پوند معادل 1 میلیون تومان ماست دوماً این رقم 200 هزار تومان بیشتر از حداقل ذستمزد سال 95 است که حقوق 80 درصد کارگران را شامل می شود. تازه اگر شانس بیاری همین رقم رو بهت بدن . چون طیف گسترده ای از کارگران هستند که حتی نصف این مبلغ هم نمی گیرند و عده زیادی هستند که چند ماه حقوق نگرفتند حالا کار کردن توی این مملکت بردگیه یا
    • کوروش IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      35 17
      امثال شما نگاهتون همینه و هیچ وقت عوض نمیشه. چون حاضر نیستید سختی ها و ریسک های مالی کارآفرینی رو تحمل کنید. کسی کارگران و کارمندان رو مجبور نکرده واسه اپل کار کنند. اما کارمندان ما همیشه به یک کارآفرین به دیده حسرت و کینه نگاه می کنند اما حاضر نیستند از راحتی بودن پول معین سر ماه رو کنار بگذارند و خودشون کاری رو شروع کنند.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      49 3
      خب چرا نمیری کره شمالی زندگی کنی عدالت و برابری جامعه کارگری حرف نداره
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      28 2
      کارخانه تو چینه و طبق قانون کار چین کار میکنه و چین کشور کمونیستیه، نه کاپیتالیستی، نگاه کن حزب حاکم چین که 65 ساله که داره بر چین حکومت می کنه اسمش حزب کارگر چینه و اسم چین هم حمهوری خلق چین هست پس کشور کمونیستیه،، به کاهدان زدی، اتفاقا متاسقانه در کشور های کمونیستسی بر خلاف اسمشان کارگرها زیاد کار می کنند با مزایای پایین مثل چین،کوبا و کره شمالی ولی در کشور های به قول خودت کاپیتالیستی ساعت کار پایینه، متوسط 36 ساعت مثل المان و فرانسه،
    • محسن GB ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      7 3
      دوستان میگن چون کارخانه تو چین پس اپل مقصر نیست و به کپیتالیسم ربطی نداره. و اصلا متوجه نیستن که اپل داره از این شرایط استفاده میکنه،کارگر ارزون و فرار مالیاتی از جمله دلایلی هستش که اپل یسری از کارخانجاتش تو چینه. درسته که اپل بزرگترین و بهترین برند دنیاس ولی دلیل نمشه که چشم بسته ازش قدیس سازی کینم.ماهی 200 پوند برای 60 ساعت کار هفتگی به شدت ناعادلانس میخاد چین باشه یا امریکا یا ایران و هر شرکتی که این حقوق به کارگراش میده یعنی دنبال بردس نه کارگر.حالا هی بیاییم اینو با شرایط داخل کشور مقایسه کنیم یعنی میخاییم صورت مساله رو طبق معمول پاک کنیم.
  • بدون نام ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    16 2
    ممانعين حضور شركتهاي بزرگ چه فرصتي رو از رشد تكنولوژي در كشور مي گيرند.
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    8 4
    احتمالا "ران فریکه" برا ساخت "samsara 2" به این کارخانه ی بی روح با کارگران رنگ پریده خواهد رفت
  • وحید A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    21 4
    به نظر من خیلی هم خوبه خیلی ها به ماهی 500 هم راضین ولی کار نیست
  • آرش IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    14 0
    شما تا در بین طبقه متوسط چین زندگی نکرده باشی نمیتونی قضاوت کنی حقوق کمه یا زیاده....شما نباید درامد هر جاییرو با کشور خودت بسنجی.شاید با 200 پوند میشه تو چین بهترین ماشین و پوشاک و مواد غذایی رو خرید شاید هم به زور حقوق ماهیانه 1 نفر باشه...
  • مهدی صمدی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    6 1
    یکی از دلایل تولید محصولات غربی در چین دستمزد پایین کارگر در این کشور است و شرایط کاری کارخانه اپل طبق قوانین کار در چین میباشد.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    7 0
    چین کشوری است که تمامی نیازهای جامعه کاری خود را تا حدی تونسته برآورده کنه. به عنوان مثال خرید خانه. تو چین یه کارمند فقط 1/3 قیمت خونه رو جهت خرید بصورت نقدی پرداخت می کنه و مابقی توسط بانک و ضمانت لازم از طریق شرکت ها تامین میشه.