۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

برای خروج از بحران، ابتدا باید راهکار را پیدا کرد، نه مقصر را اما استقلال دیروز برای برون‌رفت از بن‌بست و بحرانع دنبال پیدا کردن مقصر بود، نه راهکار و درست با همین آدرس غلط، بخش عمده وقت جلسه‌ای که می‌توانست صرف بررسی راه‌های نجات استقلال از این باتلاق ناکامی شود، به بررسی موضوع اخراج رحمتی و جباری گذشت و سرانجام هم چون نه مدیرعامل این اخراج را گردن گرفت، نه هیئت مدیره و نه حتی علیرضا منصوریان، استقلال ناچار شد راه رفته را بازگردد و کاپیتان‌هایش را برگرداند.

این عقب‌نشینی، این بازگشت به عقب و این تصحیح اشتباه، حاصل شتابزدگی در اتخاذ تصمیم و بی‌توجهی به اصل مدیریت بحران است. آنهایی که مدیریت بحران بلدند، خوب می‌دانند در یک شرایط بحرانی نباید دنبال مقصر گشت چون هم آن که مرتکب اشتباه شده و هم آنان که از اشتباه او لطمه خورده‌اند، همه قربانی بحرانی بودن شرایط هستند و اول باید با یک نقشه راه صحیح از بحران خارج شد و بعد آنهایی که اشتباه کرده‌اند و تمایلی به تصحیح اشتباه‌شان ندارند را کنار گذاشت.

متأسفانه انگار استقلال دیروز، بیشتر قربانی می‌خواست تا راه حل اما گزینه‌هایی که برای قربانی کردن انتخاب شدند، آنقدر غیرمعقول بودند که یک درد به دردهای استقلال اضافه شد. این تیم حالا مبتلا به دلخوری و سوءتفاهم هم شده است!

* این یادداشت در سرمقاله دوشنبه ۲۷ شهریور روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =