ایرنا نوشت: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: طی سال های 95 و 96 در مجموع پنج هزار و 500 میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه مهران ، چزابه ، شلمچه و خسروی هزینه شده است.

خیرالله خادمی روز دوشنبه در جریان بازدید از مسیرهای منتهی به مرز مهران گفت: طرح بهسازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی بویژه از نظر راه های مواصلاتی منتهی به مرزهای چهارگانه در ایام اربعین با توجه به اشتیاق روزافزون ملت محب و دوستدار اهل البیت عصمت و طهارت (ع) ایران اسلامی برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی و مشکلات موجود در مرزهای رسمی تعیین شده برای عزیمت زائران در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این طرح طی سال های 93 تاکنون در حال اجراست و پیشرفت های بسیاری خوبی در تعریض جاده های منتهی به مرزهای چهارگانه صورت گرفت و با تکمیل این پروژه ها شاهد استانداردسازی و چهار خطه کردن آنها خواهیم بود.
معاون وزیر راه یادآور شد: تنها در 2 سال گذشته بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال برای بهسازی مسیرهای حمیل - ایلام - مهران ، کرمانشاه - خسروی و اهواز - سوسنگرد به سمت مرز چزابه هزینه شده است.
خادمی تاکید کرد: با اهتمام دولت مسیرهای منتهی به استان های کرمانشاه ، ایلام و خوزستان به کارگاه های راهسازی تبدیل شده که نویدبخش بهبود شاخص های این استان ها از نظر استانداردسازی جاده های های مواصلاتی خواهد بود.
وی اضافه کرد: در مسیر حمیل ، ایلام به مهران به طول 120 کیلومتر طرح چهارخطه کردن در دست اجراست که تاکنون 55 کیلومتر آن بهره برداری شده است ، 30 کیلومتر آن پیش از اربعین 96 آماده افتتاح می شود و قبل از اربعین سال آینده تمام این مسیر به صورت چهاربانده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: 2 هزار میلیارد ریال در مجموع برای طرح چهاربانده کردن مسیر حمیل - ایلام - مهران سرمایه گذاری شده که پس از اجرای کامل استان ایلام در زمینه بهبود شاخص های ارتباطی وضعیت مناسب تری خواهد گرفت.
خادمی اظهار کرد: 80 میلیارد ریال تنها در هفته گذشته برای بهسازی مسیر ایلام به مهران اختصاص پیدا کرد که در سرعت بخشی به اجرای پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران این طرح بسیار مثمرثمر بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =