ارسال روزانه هزار مترمکعب آب به شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت : مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آب، روزانه بیش از یکهزار مترمکعب برای جبران کمبود آب در مصارف صنعتی شهرک های صنعتی شهرکرد، سامان و فرادنبه ارسال می شود.

علیرضا شفیع زاده تعداد چاه های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرکهای صنعتی استان را 27 حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سه حلقه چاه در شهرک صنعتی سفید دشت ، فرادنبه و سامان بطور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز به یک چهارم کاهش یافته است.
وی افزود: از 474 واحد صنعتی فعال درشهرک صنعتی شهرکرد، تعداد 285 واحد صنعتی هم اکنون با بحران بی آبی مواجه شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری ، اتصال شبکه آبرسانی پروژه بن - بروجن را تنها راه برون رفت از بحران کم آبی شهرکهای صنعتی استان اعلام کرد و گفت: در صورتی که سهمیه آب تخصیصی شبکه بن بروجن بهار سال آینده محقق نشدبی این بحران شهرک صنعتی شهرکرد را به تعطیلی می کشاند.
شفیع زاده با اشاره به اینکه برای هر هکتار در شهرک صنعتی چهار دهم لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است، افزود: شهرک صنعتی شهرکرد بیش از 322هکتار است که به 130 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که با کمبود 105 لیتر آب در ثانیه در این شهرک صنعتی مواجه هستیم .
گفتنی است ، هم اکنون 211 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود 14هزار خانوار معادل 45هزارنفر از جمعیت استان از درآمد شهرکهای صنعتی ارتزاق می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =