۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱

با مخالفت شدید ترامپ با توافق تغییرات اقلیمی، جی ۲۰ توانست بر تجارت آزاد به یک توافق جمعی برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قدرت های جهانی مقابل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ایستاند و در زمینه اقدامات سریع در رابطه تغییرات آب و هوایی به توافق رسیدند.  همه اعضای جی۲۰، به غیر از آمریکا، در بیانیه پایانی این نشست بر اجرای سریع پیمان آب ‌و هوایی پاریس تأکید کردند.

نشست جی ۲۰ در هامبورگ آلمان در شرایطی به اتمام رسید که اختلافاتی در زمینه تجارت نیز بوده است. دولت ایالات متحده و شرکای بین الکللی یک معامله ای را در بخش بازارهای آزاد تایید کردند، اما کشورها حق دارند در مواقعی که شرایط ناعادلانه است، اقدماتی برای مقابله با آن انجام دهند.

مذاکرات در زمینه مقابله با حمایت‌‌گرایی تجاری که رو به روی تجارت آزاد قرار دارد نشان می دهد این گروه برای مقابله با بحران مالی جهانی و عواقب رکود بزرگ در بازار تلاش کرده است. در اجلاس G20 زبان آشتی جویانه ای در مورد تجارت به کار گرفته شد.

در بیانیه ای که جی ۲۰ اعلام کرد نشان می دهد تجارت باید «متقابل و از دو طرف سودمند باشد» و کشورها ممکن است زمانی که به سودشان باشد از «ابزارهای قانونی دفاع از تجارت» استفاده کنند.

در بیانیه اجلاس گروه 20 اعلام شده است:«بازارها را باز نگه خواهیم داشت و بر اهمیت تجارت پرسود دو جانبه، متقابل، چارچوب های سرمایه گذاری و اصل نبود تبعیض تاکید داریم.»

به طوری که ترامپ گفته که تجارت باید منصفانه و آزاد باشد و نفع شرکت ‌ها و کارگران آمریکایی را تامین کند.

قدرت های جهان در این بیانیه همچنین بر تداوم مقابله با سیاست حمایت از صنایع و فرآورده های داخلی تاکید کردند. این گروه در عین حال بر نقش ابزارهای دفاعی قانونی در تجارت اذعان داشتند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و میزبان اجلاس جی 20 پس از اولین روز این نشست گفت که مذاکرات در مورد مقوله تجارت بسیار دشوار و اختلافات در زمینه تغییرات آب و هوایی کاملا آشکار بود.

جی 20 در بیانیه پایانی خود مطرح کرده است: تجارت و سرمایه گذاری بین المللی، موتورهای مهم رشد، تولید، ابداع، اشتغالزایی و توسعه است.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =