کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست در یادداشتی با عنوان «ناسزا بگو قهرمان تا با ناسزایت میهن خویش کنیم آباد» به ناسزاهایی که در روزهای گذشته در صفحات شخصی‌اش در فضای مجازی انجام شده است،‌واکنش نشان داد

ناسزا بگو هموطن غیور، به من، به مادرم، به پدرم و به خواهری که عمری حسرت نداشتنش را کشیدم اما امروز خوشحالم که نیست تا از هجمه های دلیران مجازی دلگیر نشود.

ناسزا بگو پهلوان تا با اتکا به توان و قدرتت، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست یک تنه همه مشکلات مربوط و نامربوط به حوزه کاری خود را حل کند.

ناسزا بگو جوان عزیز ایرانی تا با حمایت هم نسلانی چون تو، به جوانان بیشتری فرصت داده شود تا در اداره مملکت نقشی بازی کنند.

ناسزا بگو به از فرنگ برگشتگانی چون من تا به واسطه استقبال شیرینت، مغزهای فرار کرده ای که حسرتشان را می کشی و بر سر مزارشان زاری می کنی، یکی پس از دیگری عزم وطن نمایند تا میهن خویش کنند آباد.

می دانم خسته ای و آزرده و نا امید؛

مثل همبازی های کودکی من که یا دیگر نیستند و یا اگر هستند می خواهند نباشند؛ مثل پدر و مادرم که پس از عمری زحمت در این مملکت از تصمیم به بازگشت من استقبال نکردند؛ و مثل دوستان خارج نشینم که مرا به خاطر تصمیم به بازگشتم دیوانه نامیدند و هر روز حرفها و پیش بینی های درستشان را به رخم می کشند.

تو حق داری ناسزا بگویی و تهمت بزنی و من حق دارم که به تغییر امیدوار باشم و تا زمانی که امید در دلم زنده است برای این مرز و بوم و محیط زیستش تا جایی که توانم و جایگاهم اجازه می دهد تلاش کنم.

من باور دارم که با ناسزا، وحدتی بین کرد و لر و آذری و بلوچ و ترکمن و فارس ایجاد نخواهد شد.

من یقین دارم که "مرگ بر" گفتن ها کینه ها را از بین نخواهد برد و یاد گرفته ام که هجمه های مجازی، آبی در رودهای بی رمق ما جاری نخواهد کرد.

یادمان باشد که روزی که قبح ناسزا از بین رود و خشم و کینه شعله ور شود همه با هم می بازیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =