دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس: زیباپوشی رایج شود

ایرنا نوشت:

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: همه باید تلاش کنند تا زیبا پوشی در جامعه رایج شود و لباس به عنوان محصولی که به روح و روان کمک می کند شناخته شود.

حمید قبادی در نشست هم اندیشی طراحان لباس اظهار داشت:مد و لباس یکی از موضوعات مهم در جامعه است که طی یکسال گذشته توجه ویژه ای به این امر شده است .حتی این موضوع در مجلس شورای اسلامی جدی گرفته شده و در بودجه سال 94 به عنوان یک سرفصل بودجه ای مطرح شده که همه اینها نشان از این است که زیبا پوشی درجامعه باید رواج پیدا کند.

وی در ادامه افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس با کمک فعالان این حوزه با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است .

به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، قبادی بیان داشت: قدم نخست کارگروه ساماندهی مد و لباس موضوع هویت سازی بوده که آن را به عرصه ظهور رسانده، در این راستا نزدیک 100 موسسه شکل گرفته و تمام اجزای مد و لباس کشور در حال ساماندهی است.

وی گفت: گام دوم موضوع کاربردی کردن آثار است و ما تاکید داریم که در سال 94 نقش جدی تری در مد و پوشاک جامعه داشته باشیم و تاثیر کارهای انجام شده و مشکلات این عرصه را از زبان مردم بشنویم.

در ادامه علی کاشفی دبیر بخش فرهنگی جشنواره مد و لباس هم گفت: مد و لباس در دنیا از اصلی ترین و پرمخاطب ترین صنایع فرهنگی است و گردش اقتصادی بالایی هم دارد. اما در مدیریت فرهنگی کشور ما توجه زیادی به این موضوع نشده بود و علاوه بر آن ارتباط پیوسته ای بین هنر مد و صنعت پوشاک هم وجود نداشت.

او با اشاره به بخش های جدید جشنواره افزود: امسال شاهد ارتباط بین لباس و سینما، تئاتر و موسیقی هستیم و قصد داریم از این پس در همه نمایشگاه های تخصصی به پوشش مناسب توجه کنیم.

حمیدرضا یوسفی فر، دبیر شورای راهبردی تولید و فروش گفت: در چهارمین جشنواره مدو لباس فجر امسال برنامه ریزی شده است تا بعضی اصناف مانند کیف و کفش که نقش مهمی در سبک زندگی مردم دارند در بخش تولید و فروش حضور پر رنگ تری داشته باشند. تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران این عرصه هم از بخش های دیگر جشنواره امسال است.

یوسفی فر افزود: ما آمادگی داریم تولیدکنندگانی که از کار طراحان لباس بهره می برند را معرفی کنیم و علاوه بر آن در اتحادیه پوشاک امکانی فراهم شده تا طراحان لباس مراجعه کنند و با ارائه رزومه خود، در زمان نیاز تولیدی ها به آنها معرفی شوند.

نشست هم اندیشی طراحان لباس روز گذشته (سه شنبه) با حضور مدیرکارگروه ساماندهی مدو لباس وجمعی از طراحان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    6 1
    دبیر شورا فرموده اند کیف وکفش نقش مهمی در سبک زندگی مردم دارد یعنی چی مگر غیر از این است که کفش بپوشیم تا یایمان برهنه نباشد وکیف دست بگیریم برای پول وخرده ریز های دیگر شاید باید این طور بگویند بیایید روز به روز کیف وکفشتان را تغییر دهید تا ما پول زیادی بدست اوریم تا بتوانیم با پولهای بدست اورده خانه های مجلل وماشین های گرانقیمت بخریم و تا سبک زندگی تولید کننده ها وفروشنده ها تغییر کند