وزیر ارتباطات که همزمان با هفته دولت به استان قزوین سفر کرده بود سایت‌های مانیتورینگ فرکانس منطقه غرب و شمال‌ غرب کشور را افتتاح کرد. با افتتاح این پروژه، کنترل سیگنال‌ها در همه باندهای فرکانسی و نظارت بر عملکرد ارائه دهندگان اینترنت و خدمات ارتباطی، میسر شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های مانیتورینگ فرکانس منطقه غرب و شمال‌ غرب امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری‌‌ قزوین افتتاح شد.

با هدف سالم‌سازی و مدیریت طیف فرکانسی کشور، سایت‌های مانیتورینگ و جهت‌یاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در قالب طرح جامع مانیتورینگ رادیویی کشور اجرا شده است.

با احداث سایت‌های مانیتورینگ در شهرهای شهرکرد، اراک، خرم‌آباد و همدان، دریافت سیگنال از همه منابع موجود در تمامی باندهای فرکانسی امکان‌پذیر می‌شود و وزارت ارتباطات قادر به نظارت و کنترل پارامترهای مجوزهای صادره و بررسی برخط طیف فرکانسی، خواهد بود.

استقرار سایت‌های جهت‌یاب، امکان تعیین موقعیت فرستنده‌های غیرمجاز و منابع تداخل در باندهای فرکانسی را فراهم می‌کند.

همچنین امروز با افتتاح سالن مانیتورینگ همدان، امکان کنترل متمرکز سایت‌های اقماری از راه دور فراهم شده است. مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها 72 میلیارد ریال اعلام شده است. با راه‌اندازی این سایت‌ها ظرفیت پایش جغرافیایی به 53 درصد افزایش یافته و ظرفیت باند فرکانسی پایش ثابت تا 18 گیگاهرتز و جهت‌یابی تا 3 گیگاهرتز افزایش یافته است.

با راه‌اندازی سالن مانیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه غرب (همدان) نظارت از راه دور (پایش برخط) بر فعالیت ارائه دهندگان سرویس‌های فناوری اطلاعات منطقه غرب فراهم شده است به این ترتیب اطلاعات پهنای باند ورودی و مصرفی در استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان قابل پایش و تحلیل شده است.

همچنین با افتتاح سالن مانیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه شمال‌ غرب (قزوین) به صورت روزانه وضعیت پهنای باند شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت و فناوری اطلاعات در استان‌های قزوین، زنجان و گیلان قابل پایش و تحلیل است.

با انجام این اقدامات، نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه و اعمال مقررات لازم از سوی رگولاتوری برای صدور دستور توقف فروش، بررسی میزان کم‌فروشی و اعمال جریمه‌های لازم میسر می‌شود.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =